آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، افزود: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تکمیل، اصلاح و زمینه‌سازی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید موردتوجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باوجوداینکه حوزه علمیه در زمینه متون، مطالعات، پژوهش‌ها و پاسخگویی به سوال ها و شبهه‌ها اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده است ولی برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.

وی تاکید کرد: بخشی از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و حوزه باید به‌عنوان پشتیبان فکری و علمی آموزش‌وپرورش وارد میدان شوند تا به نیازهای این حوزه به‌صورت کارشناسی و علمی پاسخ داده شود.

اعرافی با تاکید بر آمادگی حوزه علمیه برای هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش گفت: تلاش حوزه قرار گرفتن در تراز پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است و در برنامه‌های جدید حوزه این موضوع در اولویت قرار گرفته است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج‌ساله در بخش‌های گوناگون آموزش، تحقیق و پژوهش ناظر به واقعیت‌های بیرونی در دستور کار حوزه علمیه قرارگرفته است که در این زمینه گام‌های مهمی برداشته‌شده است.

اعرافی اضافه کرد: در طرح آمایش اجراشده توسط حوزه علمیه، ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه موردبررسی قرارگرفته است و مقدمه لازم برای امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه خلاء برخی رشته‌های در درختواره جدید حوزه علمیه برطرف شده است افزود: حوزه خود را موظف به پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی می‌داند که در این زمینه تدوین رشته‌های جدید در موضوع‌های موردنیاز در دستور کار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: برش همکاری میان حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش ذیل برنامه پنج‌ساله حوزه علمیه و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش استخراج و ابعاد مختلف همکاری بر اساس نگاه بلندمدت در این طرح دیده‌شده است.

اعرافی گفت: بخش بانوان باید به‌صورت جدی در برنامه‌های آموزش‌وپرورش موردتوجه قرار گیرد و در این برنامه‌ها ملاحظات ویژه این قشر در نظر گرفته شود.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.