محسن بهشتی روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای فنی استان قم  بیان کرد: با مقررات جدید ساخت و ساز و مشکلات اعتباری باید نسبت به مساله نظارت و نحوه اجرای طرح های عمرانی دقت نظر و توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی افزود: ضعف در سیستم کارفرمایی از دیگر مشکلات استان در اجرای طرح های عمرانی و نظارت بر پروژه های جاری است.
بهشتی گفت: پروژههای عمرانی باید دقیقا مبتنی بر ضوابط فنی و مهندسی اجرا شده و ضعف درنظارت و اصول فنی درسطح استان به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: مشکلات فنی در اجرای طرح های عمرانی در حوزه آموزشی در رابطه با مراکز دانشگاهی و درمانی در سال های گذشته پررنگ تر شده است.
وی گفت:‌برخی از مدیران ارشد استانی نسبت به مشکلاتی که در دستگاه های متبوع وجود دارد اطلاعات کافی ندارند.
وی تصریح کرد: طولانی شدن فرایند تصمیم گیری در اجرای طرح های عمرانی نباید در شورای فنی استان مشاهده شود، در رابطه با طولانی شدن طرح های عمرانی استان باید مشخص شود که کوتاهی از طرف دستگاه های اجرایی یا پیمانکاران بوده است.
بهشتی خاطرنشان کرد: از آنجایی که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم دارای دفتر فنی مجهزی بوده و تجربه مطلوبی نیز در امر احداث مدارس و مراکز آموزشی دارد شایسته است پروژه های عمرانی استان با نظارت این اداره کل انجام بگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه بیان کرد: مساحت دانشگاه حضرت معصومه(س) قم ۱۰۰ هکتار بوده در حالی که سطح اشتغال این دانشگاه در مقایسه به تعداد دانشجویانی که دارد بسیار محدود است.
وی عنوان کرد: طراحی، سیما منظر و اجرای سازه های جدید دانشگاه حضرت معصومه(س) باید با مهندسی، ایمنی و طراحی قابل قبولی انجام بگیرد.
وی اظهار داشت: نحوه و شکل اجرای طرح های عمرانی در ارزیابی دستگاه ها و مدیران استانی تاثیرگذار خواهد بود.
بهشتی گفت: در تخصیص منابع دولتی به دستگاه های اجرایی بر مبنای ارزیابی و عملکرد مدیران و دستگاه های استانی تخصیص داده می شود.
وی دربخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: دستگاه اجرایی استان باید نسبت به اجرای دقیق مصوبات شورای فنی استان اهتمام داشته باشند.
سکوهای آسیب دیده گمرک قم ترمیم می شود
مدیرکل گمرکات استان قم نیز با اشاره به پروژه اتصال گمرک به خط راه آهن سراسری عنوان کرد: با مشکلات عمرانی که در این پروژه رخ داده با ریزش بخشی از دیواره های سکوی بارگیری، بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به استان وارد شده است.
محمد خلیلی بیان کرد: بارندگی های مستمر ابتدای امسال مهمترین عامل در ریزش دیواره های سکوی های ۳ و ۴ گمرک استان بوده است.
وی اضافه کرد: طبق تضامین گرفته شده خسارت و بازسازی سکوهای آسیب دیده باید توسط پیمانکار طرح جبران شود.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.