هاجر شریفی نژاد روز چهارشنبه  درگفت‌وگو با خبرنگار، افزود: خاطرات ناخوشایندی که از ستم رژیم شاه در کودکی داشتم باعث ایجاد انگیزه در من و خانواده‌ام برای مبارزه با عوامل شاه و پافشاری برای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی اضافه کرد: در نخستین روزهای آغاز جنگ، برای کمک به رزمندگان جبهه داوطلب شدم و این کار را برای حفظ انقلاب و دین انجام می‌دادم.

وی اضافه کرد: قبل از جنگ، در روستاهای محروم فعالیت‌های جهادی داشتم و فعالیت‌هایی از جمله دروی گندم و حتی کمک به ساخت خانه می‌کردیم.

شریفی نژاد ادامه داد: پس از آغاز جنگ نیز از طرف جهاد سازندگی یک ماه دوره تزریقات و پانسمان را گذراندم و چند ماه در درمانگاه و بیمارستان در کنار پزشکان، به رزمندگان اسلام خدمت کردم.

وی بابیان این که در تمام دوران جنگ در دزفول سکونت داشتم، گفت: هر زمان که نیاز به کمک بود در صحنه حاضر می‌شدم و به‌ویژه در ساعت‌هایی که بمباران می‌شد به کمک مردمی که زیر آوار مانده اند، می‌رفتم.

وی ادامه داد: سه دوره ۷۲ ساعته نیز برای آشنایی و استفاده از اسلحه در پادگان همت واقع در ۲ کیلومتری دزفول گذراندم.

شریفی نژاد که در حال حاضر ساکن شهر مقدس قم است ، بیان کرد: دزفول شهر کوچکی بود که همواره مورد اصابت موشک‌های رژیم بعث عراق قرار می‌گرفت و با لطف خداوند و مقاومت مردم انقلابی این شهر، دشمن نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی که در زمان جنگ شیمیایی شده است، گفت: فعالیت‌هایی که در بیمارستان و درمانگاه‌های دزفول داشتم از جمله جابه جایی مصدومان جنگی و تنفس در هوای آلوده به گازهای شیمیایی، از نظر جسمانی آسیب زیادی به من واردشده است.

وی بابیان این که آسیب‌های جسمانی برایم مهم نیست و جانم را نیز فدای انقلاب و رهبری  می‌کنم، افزود: چندین سال است که ساکن شهر قم هستم و از این لطف را مدیون حضرت معصومه(س) می‌دانم.

استان قم در دوران دفاع مقدس و دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۳۰ زن شهید تقدیم انقلاب نموده است.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.