سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی، عصر دوشنبه در یکصد و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به اولویت بندی ۱۰ آسیب اجتماعی در کشور اظهار داشت:‌ ۴ آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی مانند بدحجابی در قم اولویت بندی شده که در این زمینه شناسایی، برنامه ریزی و مطالعات لازم انجام شده است.

وی گفت: سپاه موظف است در تمام عرصه هایی که مورد نیاز انقلاب است ورود و نقش آفرینی کند.

شاهچراغی افزود: با توجه به شرایط قم و مطالبات رهبر معظم انقلاب از مسئولان استان، آسیب های اجتماعی و فرهنگی مورد توجه و بررسی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج درحوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: بسیج دارای ظرفیت های بی بدیلی است که تاکنون به خوبی از آن استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در مقابله با آسیب های اجتماعی کار سلبی جواب نمی دهد گفت: تمام برنامه ریزیهای انجام شده برای مقابله با آسیب های اجتماعی در قالب برنامه های فرهنگی و ایجابی است و تلاش شده جز در مواردی مانند مقابله با معتادان متجاهر اقدام سلبی در این زمینه صورت نگیرد.

فرمانده سپاه  امام علی بن ابیطالب(ع) قم  با اشاره به ایجاد ۱۰ اردوگاه در۱۰ استان کشور برای جمع آوری معتادان متجاهر، افزود: اردوگاه شهید محلاتی به عنوان اردوگاهی برای جمع آوری معتادان متجاهر تخصیص و در گام اول ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سپاه استان هزینه شده است.

وی افزود: فاز اول این اردوگاه ظرفیت اسکان ۱۰۰ تن را دارد که با تکمیل این اردوگاه امکان اسکان ۵۰۰ معتاد متجاهر وجود خواهد داشت.

شاهچراغی ادامه داد: تمام اقدام های فرهنگی پیرامون مقابله با اعتیاد در استان برنامه ریزی شده و برنامه های مشخص فرهنگی در حوزه پیشگیری، آموزش و مقابله در این زمینه انجام شده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: در حوزه محرومیت زدایی در حاشیه های شهر قم، با قرارگاه های تخصصی محرومیت زدایی سپاه پاسداران و بنیاد برکت مذاکره هایی انجام شده است تا در این مناطق اقدام هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اقدام مشترک میان دستگاه های مختلف برای مقابله با آسیبهای اجتماعی را ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به نقش و وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در رفع محرومیت زدایی، ارائه خدمت به مردم و همچنین توسعه خدمات درحواشی شهر، ضرورت دارد تا مجموعه مدیریت شهری در این زمینه ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام های سپاه قم در مناطق سیل زده لرستان، افزود: کار مرمت و احداث خانههای تخریب شده  ۲۳ روستای لرستان در دستور کار سپاه قم قرار گرفته است که ساخت و تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی دراین مناطق در دستور کار قرار دارد.

شاهچراغی کمکهای ستاد مردمی قم به مناطق سیل زده را بسیار خوب دانست و ادامه داد: سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)،  ۲ قرارگاه در شهرهای معمولان و چگنی لرستان ایجاد کرده است که از روزهای ابتدای سیل تاکنون همچنان مشغول خدمت رسانی به مردم سیل زده هستند.

وی، برآیند اقدام های شورای اسلامی شهر و شهرداری قم را رضایتمند دانست و گفت: اقدام های مجموعه مدیریت شهری قم موجب رضایتمندی شهروندان است که ارائه خدمت در شرایط فعلی اقتصادی و کسب رضایت مردمی جای افتخار برای اعضای شورای شهر و شهرداری قم دارد.

شاهچراغی، با اشاره به نقش فرماندهان قم در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هر کس که ذره ای حب اهل بیت(ع)، قرآن و ایران را دارد به حماسه سازی های جوانان و مردم ایران در دوران دفاع مقدس افتخار می کند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.