حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود مدنی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مرجعیت علمی در حوزه علوم دینی بانوان باید شکل بگیرد که برای رسیدن به آن جایگاه، کتاب سال بانوان یکی از گام‌های بلند در این راستاست.

وی به شرایط آثار ارسالی به دبیرخانه همایش اشاره و بیان کرد: آثار منتشرشده بانوان طی امسال و سال گذشته ازجمله تالیف، تصحیح و ترجمه و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان و آثار منتشرشده بانوان در عرصه علوم انسانی- اسلامی در این همایش شرکت داده می‌شود.

به گفته وی، آثار منتشرشده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ محور ویژه دومین همایش کتاب سال بانوان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال بانوان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به آدرس http://ketabebanovan.ir/ ارسال نمایند.

مدنی با اشاره به این‌که زمان برگزاری همایش به‌زودی اعلام خواهد شد، ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه جاری است و درصورتی‌که با این مهلت تمدید شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی، حمایت از آثار پژوهشی، زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت پژوهشگران، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش، افزایش نشاط علمی بین بانوان و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه را ازجمله اهداف برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان عنوان نمود.

وی تاکید کرد: جامعه الزهرا(س) آمادگی دارد ظرفیت اساتید و محققان و یا کتابخانه بزرگ جامعه الزهرا(س) را در اختیار شرکت‌کنندگان در همایش قرار دهد.

مدیر جامعه الزهرا(س) به تفاوت همایش امسال با سال گذشته اشاره و بیان کرد: در دومین همایش کتاب سال بانوان با تشکیل شورای سیاست‌گذاری، از شخصیت‌های فرهیخته در نهادهای علمی و پژوهشی، حوزوی و غیر حوزوی درخواست نمودیم در این شورا حضور یابند تا از تجربه‌ها و نظرهای آن‌ها استفاده نماییم.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم با شورای سیاست‌گذاری شاهد تحول جدی‌تری این مسیر باشیم، افزود: با آسیب‌شناسی صورت گرفته از همایش اول، همایشی با توفیقات بیشتر در سال جاری برگزار خواهیم نمود.

وی بابیان این‌که آثار دریافتی در دومین همایش کتاب سال بانوان منحصر به زبان فارسی نیست، ادامه داد: همه آثاری که امسال به زبان‌های مختلف ارسال می‌شود، موردبررسی قرار می‌گیرد و از منتخبان تجلیل می‌شود.

مدنی گفت: دبیرخانه دایمی همایش به‌صورت جدی در طول سال فعال خواهد بود تا نتایجی که از این همایش به دست می‌آید، نظرات، پیشنهادها و خلاهایی که در حوزه مطالعات زن و خانواده وجود دارد، موردبررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جامعه الزهرا(س) از پایان‌نامه‌هایی که موضوع‌های زنده‌ای انتخاب کرده‌اند و می‌توانند نقش‌آفرینی مثبتی در جامعه داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

حدود ۶۰۰ اثر به نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان ارسال شد که ۱۴۷ اثر به مرحله داوری راه یافت و درنهایت ۱۲ اثر به‌عنوان آثار برگزیده شناخته شد.

بیش از ۲۰ هزار طلبه در سطوح مختلف در جامعه الزهرا(س) تحصیل می‌کنند.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.