به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: این شورا مکلف است تا برش استانی سیاست‌های کلان نظام و دولت در حوزه اطلاع‌رسانی را بر اساس شرایط و ظرفیت‌های قم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کند.

وی گفت: استفاده از اساتید و صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و نیز فعالان مجازی و صاحبان رسانه در جلسات شورای اطلاع‌رسانی ضروری است.

وی به ظرفیت‌های بالقوه موجود در کشور اشاره و خاطرنشان نشان کرد: خدمات دولت در عرصه‌های مختلف و توانمندی دولتمردان در ایجاد فضای آرامش بر افکار عمومی با تعامل و خودباوری دستگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

سرمست در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاعات در عصر ارتباطات، اظهار کرد: قدرت در دنیای امروز در ایجاد ارتباط موثر و اثرگذار است.

وی بابیان پایان عصر انحصار اطلاعات در دوره کنونی، افزود: تفکرات جناحی و گروهی در دنیای اطلاعات کنونی جایی ندارد و باید در این زمینه راهبردی صحیح و تعامل در ارتباطات در پیش‌گرفته شود.

وی بابیان مطالبی پیرامون قانون بیست هشتاد در عرصه اطلاعات، اضافه کرد: بیست درصد از کشورها هشتاد درصد اطلاعات مصرفی جهان را تولید می‌کنند و قدرت در دست کسی است که تولیدکننده اخبار باشد.

سرمست با تاکید بر اهمیت مدیریت افکار عمومی در جامعه، تصریح کرد: مدیر کارآمد باید بتواند ضمن تفکر و تولید داده‌های خبری مناسب در حوزه ذی‌ربط، اقبال عمومی در جذب این افکار را ایجاد کند و پاسخگوی اخبار در حوزه مسئولیت خود باشد.

لزوم اجرای طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در محدوده فضاهای آموزشی

استاندار قم همچنین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر لزوم اجرای طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در محدوده فضاهای آموزشی تاکید کرد.

سرمست افزود: در ایام آغازین سال تحصیلی نهادهای امنیتی و انتظامی در پاک‌سازی محدوده فضاهای آموزشی و تحصیلی اقدام‌های لازم را صورت دهند.

وی در ادامه بابیان ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی در اجرای طرح‌های جمع‌آوری معتادین از سطح شهر اهتمام کافی داشته باشند.

استاندار قم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: نگاه مدیران در راستای احصاء این آسیب‌ها و برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از بروز آن‌ها در جامعه باشد.

سرمست تصریح کرد: انتظار مدیریت استان از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهیه خروجی عملیاتی و نتیجه گرا در دستگاه‌های مختلف است.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.