۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم مشغول فعالیت هستند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم در حال فعالیت هستند، گفت: این اتوبوس‌ها نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند و به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

امیر یزدی با اشاره به بالا بودن زمان سفر در برخی خطوط اتوبوسرانی سطح شهر اظهار کرد: در طرح بازنگری و اصلاح خطوط این مشکل حل خواهد شد و این طرح به ‌زودی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح اصلاح خطوط برخی مسیرها باید فقط برای اتوبوس اختصاص یابد، افزود: در طرح جدید، رینگ ایزوله شده اتوبوس پیش‌بینی‌شده است که کاملا بسته بوده و به‌غیراز ورودی ایستگاه‌ها، هیچ راهی برای ورود و خروج غیر از اتوبوس وجود نداشته باشد.

وی یکی از مشکلات را نبود پایانه‌ای برای پارک اتوبوس‌ها عنوان و تصریح کرد: اتوبوس‌های بخش خصوصی هر جای شهر که بخواهند می‌توانند پارک کنند و این مساله مشکلات بسیاری در سطح شهر به وجود آورده است؛ به همین دلیل در حال گرفتن زمینی از شهرداری برای ساخت پایانه برای پارک اتوبوس‌ها هستیم.

یزدی گفت: با احداث این پایانه، اتوبوس‌های ملکی، سند آزاد و شخصی می‌توانند به این پایانه مراجعه کنند و در ساعاتی که مسافر نیست، بازرسان به آنها استراحت بدهند تا دوباره به کار مشغول شوند.

وی، تردد اتوبوس‌های دربستی در سطح شهر را غیرقانونی دانست و گفت: اتوبوس‌های دربستی نظم شهر را به‌ هم‌ ریخته‌اند و به هیچ جا هم حاضر به پاسخگویی نیستند، هر اتوبوس و یا مینی‌بوسی با هر عنوان بخواهد در سطح شهر تردد داشته باشد، باید از این سازمان مجوز داشته باشد.

طراحی سایت چهار هکتاری آموزش آتش نشانی  

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: سایت آموزش چهار هکتاری آتش نشانی در قم برای مردم به ویژه آتش نشان افتخاری در حال طراحی است و به دنبال راه اندازی بخشی از آن تا پایان سال هستیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به وضعیت بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: بودجه سالیانه این سازمان حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: هر سال نیز ردیفی با اعتبار هشت تا ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت آتش نشانی در بودجه شهرداری پیش بینی می‌شود، آموزش‌ها و بازدیدهای آتش نشانی قم برای پیشگیری از حوادث به صورت مستمر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی شهر قم در آتش‌سوزی‌هایی که تبدیل به بحران می‌شود، با درخواست مدیریت بحران استان قم وارد شهرک‌های صنعتی شهر می شود.

وی بیان کرد: موتورسواران یکی از معضل‌های شهر قم هستند و باید بحث پارک موتورسواران به صورت لایه به لایه حل شود و همچنین بحث ایمنی موتورسواران اهمیت زیادی دارد.

یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای تمرد و توهین نسبت به ماموران محیط زیست    

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: یکی از متخلفان زیست محیطی به علت تمرد از تحویل جانوران وحشی به یک سال حبس و متخلف دیگری به خاطر توهین به ماموران محیط زیست به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، علی احمدی روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: یکی از متخلفان زیست محیطی که جانوران وحشی از جمله مار و لاک پشت را در معرض فروش قرار داده بود، پس از مراجعه یگان حفاظت محیط زیست، از تحویل دادن جانوران تمرد می کند.  

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای این متخلف زیست محیطی و جریمه نقدی برای فروش جانوران وحشی افزود: این فرد همچنین به علت تمرد نسبت به ماموران محیط زیست در حین انجام وظیفه، به یک سال حبس محکوم شده است.

وی گفت: همچنین مسئول یکی از واحدهای صنعتی، به هنگام بازرسی کارشناسان محیط زیست از این واحد آلاینده، اقدام به توهین به ماموران دولت در حین انجام وظیفه می کند که این متخلف نیز در دادگاه به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

احمدی با بیان اینکه کارشناسان و ماموران این اداره کل در راستای تامین سلامت عمومی جامعه و حفظ و حراست از محیط زیست کشورمان همه تلاش خود را به کار گرفته اند، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت مسائل زیست محیطی، دستگاه قضایی بر اساس ضوابط و قوانین با متخلفان در این حوزه با جدیت برخورد می کند.

حضور شهرداران مناطق در آیین بازگشایی مدرسه‌ها 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شهرداران مناطق هشت گانه در هشت مدرسه حضور پیدا می‌کنند و زنگ آغاز سال تحصیل را می‌زنند.

مهدی کلانترزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم افزود: مجموعه ۳۰ ستاره شهر با عنوان سرداران شهید شهر قم در نمایشگاه دفاع مقدس اکران می شود، مسئولیت پشتیبانی از این نمایشگاه برعهده شهرداری است و شهرداری منطقه ۴ با تمام توان خود در برپایی نمایشگاه وارد شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: فضاسازی شهر قم به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز بازگشایی انجام گرفته است.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اول مهر، نخستین روز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان در مدرسه‌ها است.   

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.