به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم، در متن پیام سید مرتضی سقاییان با صدور پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: دفاع مقدس، فهم و درک کرامت های انسانی را در عصر جدید آسان ساخت.

در این پیام ذکر شده است: فهم زیبایی های معرفتی نهفته در جنگ تحمیلی بدون پیوست نام امام راحل، شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های ایثارگران میسر نیست و می توان گفت که دفاع مقدس برکتی بود که هم توانمندی‌های ما را به جهان نمایان ساخت و هم کانونی برای خودشناسی های موجود در افراد و جامعه شد.

این پیام افزوده است: این دفاع، خدامحوری و خودباوری را نمایان ساخت و می توان دفاع مقدس را دانشگاهی برای تبلور اعتقاد به حق تعالی و اعتماد به توانمندی های فردی و اجتماعی نامید.

این پیام حاکی است: فارغ التحصیلان منتخب این دانشگاه با رتبه بندی به مقام قرب الهی دست یافتند و هر کس مدالی دریافت نمود؛ برخی مدال افتخار شهادت، برخی جانبازی، آزاده بودن و برخی صبوری در قالب خانواده ایثارگری.

در این پیام آمده است: تهدیدات سازمان یافته، خباثت ها و هجمه های مختلف دشمن همچنان با رویکردهای مختلف وجود دارد و الگوگیری از مجاهدت های دفاع مقدس، راهکاری موفق برای برون‌رفت از مشکلات فعلی و آینده جامعه است.

در این پیام تاکید شده است: با گذشت زمان، شاهد محدودیت هایی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم بود، در حالی که این خلا را می توان با آینده‌انگاری مرتفع ساخت و مستندسازی و ثبت خاطرات خانواده معظم شهدا و حفظ میراث این فرهنگ غنی به توسط نسل شهدا بسترسازی مناسب برای آشنایی نسل آینده با مفاهیمی که درکشان با عقل صرف امکان ندارد و هم‌‍نوایی عشق به بندگی را می طلبد؛ فراهم خواهد ساخت؛ هرچه بیشتر زوایای آشکار و پنهان دفاع مقدس تشریح می‌شود؛ شناخت و تاثیر ایثارگری ها نهادینه تر گشته و معرفت افزایی افزون می یابد .

 این پیام حاکی است: مستندسازی های هنری و خلاقانه، وظیفه ای زینبی برای پاسداشت رسالت مجاهدت‌های جنگ است؛ با آسمانی شدن پدران، مادران و حتی همسران و فرزندان شهدا نباید راه شهیدان مغفول بماند، بلکه نسل شهدا باید مدافعی مجاهد برای حفظ، عمل و انتقال فرهنگ ایثارگری ها، رشادت ها و ارزش‌ها باشند.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و امام شهدا؛ پاسداشت این فرهنگ را در عمل به وصیت نامه شهدا و سربازی جانانه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) می دانم که به خوبی تعیین مسیر نموده و تاکید بر ولایت مداری دارند.

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. 

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.