آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در آئین رژه نیروهای مسلح مستقر در قم، با اشاره به اعتراف دشمنان ایران اسلامی به قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی افزود:‌امروز جمهوری اسلامی در ساخت انواع پهپادها، هواپیماهای نظامی و موشک های بالستیک با سرعت رقیبان منطقه ای را پشت سر گذاشته و به صنعت نظامی و فناوری های پیشرفته و بازدارنده بومی دست یافته است.

وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را نیروهایی شجاع، نترس، دلیر و مخلص داست و گفت: سپاه و ارتش نیرومند و قدرت دفاعی ما امروز قدرتی بی مانند از نظر منابع انسانی و اتکا به ارزش های الهی و فرمانبری از ولایت فقیه هستند که این امتیازی بزرگ است که در عالم مشابه آن وجود ندارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، فناوریهای نظامی و دفاعی ایران را درون زا و بومی دانست و افزود: قدرت های وابسته ای مانند آل سعودی اگر چه صنایع نظامی و قدرت دفاعی دارند ولی تمام زنجیره آن در دست خارجی هاست.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ایران اسلامی تنها کشور منطقه است که از پیشرفته ترین فناوری‌های  دفاعی برخوردار بوده و تمام این فناوری به دست نیروهای داخلی و جوانان مقتدر کشور رقم خورده است.

وی، خلق الگوها و تئوری های جنگی نوین را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: ایران در تنهایی مطلق در دوران دفاع مقدس با ابتکار جوانان به الگوهای نوین جنگ دست پیدا کردند که این الگوها در دانشگاه های نظامی دنیا در حال مطالعه و تعلیم است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه ارزش های انقلاب اسلامی در دفاع مقدس به دنیا صادر شد گفت: در پرتو دفاع مقدس مردم ایران، امروز انقلاب اسلامی، گفتمان دفاع مجاهدانه در جهان انتشار یافته است و محور مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و یمن و بسیاری از مناطق عالم سامان یافته است و این برای ما در گذشته باورپذیر نبود.

وی تصریح کرد: سپاه مقتدر خدا و بسیج جهانی اسلام ناب در کشورهای گوناگون شکل گرفته است و امروز اسرائیل غاصب در محاصره محور مقاومت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی اهل مذاکره و گفت و گوی عادلانه و عاقلانه است گفت: ایران اسلامی فریب مذاکره با دشمنان عهد شکن را نخواهد خورد و مذاکره ای که با ارعاب  و تحریم های ظالمانه همراه باشد، نخواهیم پذیرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشوربا تاکید بر اینکه جبهه مقاومت از یمن پایگاه های آمریکا را تهدید می کنند، ادامه داد: ملت مجاهد ایران و جبهه مقاومت در کنار مرزهای اسرائیل ، استکبار جهانی را تهدید میکنند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه ملت ایران مذاکره ذلیلانه را نخواهد پذیرفت گفت: ملت ایران اسلامی از عاشورا درس مقاومت و ایستادگی را آموخته است.

وی با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همچنین امام شهیدان حضرت امام خمینی(ره) گفت: دفاع قدس برای ما فصل درخشان و نگین بسیار بزرگ در تاریخ ایران و اسلام به شمار می آید.

اعرافی، تاکید کرد: ملت بزرگ ایران افتخار دارند که با فرماندهی ولی فقیه و امام بزرگوارمان قطعه حساس تارخ ایران را با سرافرازی بی مثال و بی مانند سپری کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس قطعه درخشان ایران و اسلام است که همچنان قدر آن ناشناخته است ادامه داد: با وجود همه اقدام ها در حوزه های مختلف فرهنگی و تبلیغی تاکنون در شناساندن دفاع مقدس کم کاری های بسیاری شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: امروز امواج دفاع مقدس فراتر از مرزهای ایران در منطقه و جهان در حال پیشروی است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس ملت ایران که در آن قم قهرمان نقش بسیار بزرگ و ممتازی داشت دستاردهای متعددی داشته است گفت: دفاع مقدس برای اولین بار پس از صدر اسلام بود که الگوی جهاد اسلامی و سبک ایمانی دفاع و همچنین لشکر و سپاه اسلامی و الهی را نشان داد.

اعرافی گفت: در تاریخ از جنگ های بدر و خیبر و همچنین عاشورا و دستاوردهای عظیم آن سخن گفته می شد ولی در دفاع مقدس، آن حقایق در عمل به اجرا در آمد و جوانان ما در دوران دفاع مقدس به قله های بلند عرفان و معنویت دست یافتند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در دفاع مقدس ملت ایران، عاشورای حسینی مجسم شد گفت: بسیاری در جهان باور نمی کردند که بتوان با ایمان خالص و با دل های لبریز از تقوا با خدا معامله کرد و در برابر تمام قدرت های دنیا ایستاد و خم به ابرو نیاورد ولی دفاع مقدس الگوی مترقی دفاع یک ملت قهرمان را نشان داد و این الگو را احیا کرد.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس پس از ۲۰۰ سال از جنگ های عصر قاجار و پهلوی که همواره با شکست و تجزیه سرزمین بزرگ ایران مواجه بود برای اولین بار با مجاهدت ایثارگران در پرتو هدایت های امام نشان دادند که می توان مستقل بود و بر پای خود ایستاد و ایران عزیز را از خطر ها نجات داد.

آیت الله اعرافی جدایی بحرین از ایران را آخرین وادادگی دوره پهلوی دانست و گفت: پیش از انقلاب اسلامی، بیش از ۲ برابر وسعت کنونی ایران در قراردادها و جنگ های مختلف از این سرزمین جدا شد ولی دفاع مقدس نشان داد که ملت ایران می توانند کشور خود را در برابر هجمه و توطئه همه دشمنان حفظ کنند.

مدیرحوزه های علمیه کشور اظهار داشت:  ۳۰ کشور برای سقوط، اشتغال و تجزیه ایران در جنگ تحمیلی به کمک صدام آمدند ولی با مقاومت ملت ایران ناکام ماندند.

وی  تاکید کرد: در دفاع مقدس به برکت مجاهدت ملت ایران اسلامی، استفلال دفاعی، پیشرفت نظامی و صنعتی، بازدارندگی در برابر دشمن و همچنین فرهنگ ما می توانیم در کشور نهادینه شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: به برکت دفاع مقدس و هدایت ها رهبری و همت بلند نیروهای مسلح و جوانان و دانشمندان و دانشگاهیان کشور قدرت نظامی و صنایع نظامی ما جزو ۱۳ کشور برتر دنیاست.

وی اعتماد به ملت و جوانان را موجب پویایی و عبور از تنگناهای سیاسی و اقتصادی دانست و افزود: امروز معادلات قدرت در جهان تغییر کرده است و ملت ایران باید آگاهانه و بابصیرت بر مواضع انقلابی و دین خود بایستد.

وی گفت: وحدت، فرمانبری از ولایت فقیه و تقویت گفتمان انقلاب در همه قلمروهای برنامه ریزی کشور رمز استمرار پیروزی های کشور است.

آیین رژه نیروهای مسلح استان قم، امروز همزمان با سراسر کشور با نمایش اقتدار این نیروها، با حضور یگان های نمونه نظامی، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم برگزار شد.

۳۱ شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعثی صدام می باشد که ۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.