امیرسامع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: فضای شهری و ورودیهای مدرسه، اجرای ۱۳ دیوارنگاره در مدارس، توسعه فضای سبز و درختکاری، خط کشی عابر پیاده و همچنین آسفالت مدارس از جمله اقدامات شهرداری برای آماده سازی مدارس برای برگزاری سال جدید تحصیلی میباشد.

وی افزود: با تفاهم نامه هایی که میان شهرداری و مدارس وجود دارد، حیاط مدرسههایی که امکان درختکاری و توسعه فضای سازی را دارند، توسعه فضای سبز صورت گرفته است.

سامع، در ادامه با اشاره به افتتاح سایت تولید کود کمپوست شهرداری قم با ظرفیت تولید ۳۳۰ تن کمپوست در روز طی هفتههای گذشته، گفت: روزانه ۷۰۰ تن پسماند در شهر تولید می شود که این موجب شده تا استفاده از پسماند به عنوان یک ثروت بزرگ مورد تاکید مدیریت شهری قم قرارگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا، ادامه داد: در صورت ادغام زباله ها، امکان بهره برداری از پسماند به عنوان یک ثروت و سرمایه بزرگ برای شهر از بین میرود که در فاز اول جمع آوری لامپ های کم مصرف، مواد خشک و مواد سبز در دستور کار قرار گرفته است.

سامع با بیان اینکه شعار شهرداری قم سالانه افزودن ۳ متر سرانه فضای سبز است گفت: در آستانه سرانه ۲۰ متر مربع فضای سبز به ازای هر شهروند قمی هستیم که در این روند تا رسیدن به سرانه های مطلوبتر ادامه می باید.

وی با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در سالهای گذشته به مجموعه شهری قم افزوده شده است گفت: در سال های گذشته بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل و توسعه ایستگاه های آتش نشانی هزینه شده است ضمن اینکه در روزهای گذشته نردبان ۴۰ متری با بهترین استاندارد خریداری و وارد قم شد.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار متر مربع برای ایجاد سایت استاندارد آموزش آتش نشانی تخصیص داده شده است که با تکمیل و بهره برداری از این سایت، در ارتقای آموزش های ایمنی در شهر بسیار موثر است.

سامع، شهرک صنوف را از جمله طرح های ۲۰ ساله شهرداری قم دانست و گفت: شهرک های تخصصی صنایع ساختمان و خودرو در دستور کار شهرداری قم قرار دارد که در این راستا با فعال سازی مجدد شهرک صنوف، ۷۰ آهن فروش در این شهرک مستقر شده اند.

وی در ادامه موتورسیکلتها را یکی از چالش های شهری قم دانست و گفت: علاوه بر آمار بالای تصادفات، نابسامانی پارک موتورسیکلت ها در معابر عمومی از جمله چالش های ترافیک شهری است که چند نقطه برای تعیین ساخت پارک موتورسیکلت در دستور کار است.

وی با بیان اینکه خلافسازی از ابتدا در هیچ ساختمانی از قم وجود ندارد گفت: در هیچ منطقه ای در قم امکان ساخت ساختمان خلاف از صفر در سطح شهر قم وجود ندارد و نظارت های قوی در این زمینه صورت می گیرد.

سامع ادامه داد: قم دارای ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار فضای سبز دارد که نیاز روزانه به تامین آب دارد که برای رفع این نیاز با پیگیری های انجام شده سهمیه ۲۰۰ لیتر در ثانیه پساب به فضای سبز تخصیص داده شد که با دستگاه های تصفیه امکان مناسب سازی ۳۰ لیتر بر ثانیه ایجاد شده است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.