به گزارش ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، آیت‎ الله سیدمحمد علوی گرگانی روز شنبه دردیدار مسئولان دانشگاه قم و اعضای برگزارکننده جشنواره ملی قرآن کریم دانشجویان کشور افزود: دانشگاه افتخار هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.
وی افزود: امام صادق(ع) بیان کردند که قم به واسطه حوزه علمیه آن مرکز و نقطه ثقل نشر علم به عالم خواهد بود؛ به همین جهت باید فرمایشات امام را زنده نگاه داریم و نباید اجازه متروک شدن آن را بدهیم.
آیت الله علوی گرگانی یادآورشد: مبانی اهل بیت(ع) باید در هر زمانی به نحو شایسته بیان و پیاده شود؛ قرآن کریم بیان می‎کند که اگر تقوا پیشه بگیرید خداوند به شما کمک می‎کند و توان شناخت حق و باطل را به انسان عطا می‌کند.
وی گفت: فقهای ما همیشه به دنبال حقیقت بوده‌اند و پیوسته پیام قرآن کریم را مد نظر داشته و دارند و به دنبال تبعیت از احسن‎ها هستند؛ این شناخت هم در مرکز حقیقت‎ یابی یعنی حوزه ‎های علمیه حاصل می‌‏شود.
استاد سطح عالی حوزه گفت: امروزه قم، تنها مرکزی در جهان اسلام است که می‌تواند مشکلات علمی و معرفت دینی را که دنیا به آن احتیاج دارد حل کند.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که دانشگاه قم باید دانشگاه دنیا باشد، اظهار کرد: باید دنیا چشمشان به دانشگاه قم باشد و بهترین محوری که این دانشگاه می‌‏تواند در این زمینه فعالیت کند، معارف قرآنی است.
آیت الله علوی گرگانی گفت: فعالیت‎های قرآنی در قرائت قرآن محدود نمی‎شود بلکه باید به ابعاد مختلف قرآن از جمله تفسیر و تدبر و... توجه کنیم؛ امیدواریم فعالان قرآنی کشور و قم بتوانند نسل‌های بعدی را قرانی کنند و به روزگاری برسیم که قرآن کریم سرلوحه همه اعمال ما قرار گیرد.
یادآور می‌شود سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور روزهای دهم و یازدهم مهرماه به میزبانی دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.