به گزارش مرکز خبر حوزه ، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز شنبه  درابتدای درس خارج فقه در مدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی،  افزود: در شرایط کنونی در حوزه در عین حال که آن اخلاص و توکل برخدا ، روحیه انقلابی گری ، قناعت و نشاط علمی، تحقیقات علمی وجود دارد و دلیل آن آثار زیاد بعد از انقلاب است ،اما در عین حال باید مواظب فتنه درحوزه بود و افرادی دنبال این هستند که تقوا، بینش، سیاست و ... حوزویان را مورد خدشه قرار دهند. امروز روشن است از داخل یا خارج افرادی دنبال نابودی حوزه می‌باشند.

وی اظهار داشت: حتی بعضی درلباس روحانیت علیه حوزه استدلال میکنند و سخنانی میزنند که موجب خدشه لباس و حوزه می شود. اگر مردم از حوزه دور شدند، چون بعضی عالم بی عمل اند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: امروز حوزه گرفتار فتنه شده، باید طلاب انقلابی فتنه ها را بشناسند و در پرتو ارشادات رهبر انقلاب و مراجع تقلید حرکت و فتنه ها را دفع کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: طلاب باید برای تحصیل و تقوا تلاش کنند و درعین حال اینکه باید مواظب زمزمه های جاهلانه و عوامانه بود و گوش نداد.  با وجود زمزمه هایی علیه روحانیت، آب به آسیاب دشمن نباید بریزیم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: دشمن دنبال این است اساس روحانیت و حوزه ها را از بین ببرد.

وی گفت:  امروز در شرایطی قرار داریم که ما روحانیون نسبت به حفظ دین، نظام و حوزه وظیفه داریم. حفظ حوزه به حفظ میراث گذشتگان و قوی تر شدن علوم حوزوی است که این امر به این است که ضروریات زمان را تشخیص بدهیم و براساس آن حرکت کنیم. 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اهمیت حجاب  اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین است. زنی که حجاب را رعایت نمی کند، ندانسته مخالفت به خدا می‌کند، اما اهل علمی که می داند حجاب از ضروریات دین است، اگر به دین عمل نکند، گرفتاریش از آن زن بی حجاب در قیامت بیشتر خواهد بود. متأسفانه بعضی از اهل علم با این که میدانند حجاب از ضروریات دین است ولی در عین حال در کنار بی حجاب عکس میگیرند. اینها مسائلی است که اهل علم باید بدان توجه کنند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.