عباس ذاکریان روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: دو سال پیش ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و طبق قرارداد قرار شد ۱۲۷ دستگاه دیگر اضافه شود که تنها ۵۶ مورد وارد شده است.
وی ادامه داد: به دلیل مسائل تحریم و برخی مشکلات دیگر، اکنون درکشور هیچ اتوبوسی تولید نمیشود ، لذا نیازمند حمایت دولت برای نوسازی ناوگان قم به منظور خدمات رسانی مطلوب  به شهروندان قمی هستیم.
وی با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس گفت: در سال ۱۳۸۶ قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود و دولت بیش از ۸۲ درصد آن را یارانه می داد و قیمت تمام شده آن برای شهرداری حدود ۱۷ الی ۱۸ میلیون بود ولی اکنون قیمت اتوبوس به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و دولت هم یارانه ای برای این کار پرداخت نمیکند.
ذاکریان خاطرنشان کرد: شهرداری برای خرید اتوبوس و به روز رسانی ناوگان های خود، باید از سایر هزینه ها شهر صرف کند.
وی گفت: دربودجه سال ۱۳۹۸ انتشار اوراق مشارکت پیش بینی شده که اگر به سرانجام برسد، میتوانیم تا حدودی به نوسازی ناوگان قم کمک کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطابق آمارگیری انجام شده در ۱۰ سال گذشته، میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در قم کاهش چشمگیری داشته و استفاده از خودروهای شخصی افزایش یافته است.
ذاکریان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی قم اعم از ریلی و جاده ای نیاز به تقویت دارد و دولت باید در این زمینه به کمک شهرداری ها بشتابد زیرا شهرداری به تنهایی قادر به تامین این هزینه ها نیست.
وی ادامه داد: سال گذشته کمکی از دولت در زمینه ناوگان شهری نداشتیم.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.