حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قم در مصلای قدس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دفاع مقدس افزود:  صدام به پشتیبانی اربابان خود به ایران اسلامی حمله کرد و امام خمینی فرمودند که جنگ ما با صدام جنگ ایران و عراق نبود؛ بلکه جنگ اسلام با کفر بود، ملت مظلوم عراق با ما سر جنگ نداشتند.

وی با اشاره به اتحاد ۲ ملت ایران و عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: این مساله نشان میدهد که این ۲ ملت هیچ مشکلی با هم ندارند و صدام به تحریک اربابانش این ۲ ملت را مقابل هم قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ما در هشت سال دوران دفاع مقدس تنها بودیم، ولی صدها کشور پشتیبان صدام بودند و به اذعان دوست و دشمن، ایران اسلامی پیروز این میدان بود.  

۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران می‌گویند که حق علیه باطل پیروز است، تصریح کرد: این پیروزی در گروی رعایت قواعدی همچون فرهنگ مجاهدت، مقاومت، استقامت و مراقبت است.  

رئیس موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: قاعده نخست مجاهدت است و خداوند وعده داده است که هرکس در راه خدا مجاهدتش خالصانه باشد، پروردگار آنها را هدایت میکند.

وی با بیان اینکه امروز اگر مسئولان مجاهدت کنند، خدا در جنگ نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آنها را هدایت می کند، گفت: مجاهدت با عافیت طلبی، خوش گذرانی و اشرافی گری نمی سازد.

ماندگاری روایت سیره شهدا با بیان اینکه قاعده دوم مقاومت است، اظهار کرد: تا مقاومت نکنیم، عزیز، بزرگ و قوی نمی شویم؛ در مقابل مانع تراشی دشمن باید مقاومت کنیم.   

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) مقاومت کردند تا توانستند کاخ یزید را زیر و رو کنند، گفت: اگر امروز هم مردم ما مقاومت کنند، قناعت نمایند، جنس ایرانی بخرند، الگوی مصرف خود را اصلاح کنند و این ها را نیز به فرزندان خود بیاموزند، پیروزی قطعی است.      

ماندگاری با بیان اینکه اگر مقاومت کنیم دشمن کوچک می‌شود، اظهار کرد: اگر در حوزه اقتصادی و سیاسی مقاومت کردیم، پیروز می‌شویم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا فرهنگ استقامت را قاعده دیگری برای تحقق پیروزی دانست و بیان کرد: شهدای کربلا مقاومت کردند و رستگار شدند.

وی اضافه کرد: اصل حاکم بر این ها اصل ولایت پذیری است که اینها باید زیر سایه ولایت باشد و هر که زیر سایه ولایت نباشد، در ظلمت است.

ماندگاری ادامه داد: هر جا مشکل داریم به حرف ولایت عمل نکردیم و اگر همه به حرف ولایت عمل کنند ان شاءالله مشکل حل می شود.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.