به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حمید حسینی روز جمعه در دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مسجد جمکران اظهار داشت: اکنون ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که هر کاری بدون حضور این کشور در منطقه دنبال شود به نتیجه نخواهد رسید.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای عراق در ادامه گفت: سخت‌ترین، بزرگ‌ترین و دشوارترین جریان روی زمین موضوع فلسطین است چراکه همه دنیای مخالف اسلام در کنار یکدیگر قرارگرفته و قطعه‌ای از جهان اسلام را به خود اختصاص داده و بدترین انسان‌های کره زمین را در آن ساکن کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب به‌صراحت مطرح کردند که رژیم صهیونیستی باید نابود شود درحالی‌که هیچ جریان سیاسی نمی‌پذیرد که حکومت تازه متولدشده بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا را تهدید کند؛ اکنون به‌جایی رسیدیم که هیچ کشوری جرات ندارد به فلسطین نگاه بدی داشته باشد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ عراق همچنین از حضور مسئولان موکب‌های عراقی در حرم‌های امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) یادکرد و گفت: این افراد با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و سخنان ایشان را راهنمای خود قرار دادند.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه حضور زائر اولی‌ها در حماسه اربعین باید توسط هیات‌های مذهبی دنبال شود، افزود: ما باید تلاش کنیم تا حضور حداکثری و تنوع سلایق مختلف را در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه رزمندگان مقاومت معادله عراق را به نفع انقلابی‌ها تغییر دادند، گفت: سیاست جبهه مقاومت باوجود مشکلات و تفاوت سلایق جذب حداکثری افراد است، در کشور عراق به دنبال این هستیم تا سلایق و گروه‌های مختلف را به سمت جبهه مقاومت دعوت کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از جریان صدام دو جریان بود که یکی از آن‌ها به دنبال مقاومت سیاسی و دیگری به دنبال مقاومت جهادی بود اما ما به‌عنوان نیروهای انقلابی به حمایت از هر دو جناح می‌پرداختیم.

وی بابیان اینکه سردار قاسم سلیمانی و رزمندگان مقاومت معادله عراق را به نفع انقلابی‌ها تغییر دادند، تصریح کرد: نیروهای جبهه مقاومت عراق افزایش‌یافته و قدرت این جبهه درحال گسترش است.

اندیشمند آرژانتینی حوزه علمیه قم نیز در این همایش اظهار داشت: مکاتب سیاسی دیگر نمی‌توانند پاسخ‌گوی مشکلات اجتماعی دنیا باشند به همین علت بشریت به سراغ دین آمده و ما باید به اثبات برسانیم که دین مبین اسلام به‌عنوان یک دین کامل می‌تواند پاسخ‌گوی نیازها باشد.

سهیل اسعد بابیان اینکه جهان‌شناختی، رهبری و امت به‌عنوان سه رکن مهم یک مکتب کارساز در راستای رفع مشکلات بشریت می‌باشد، افزود: انقلاب اسلامی ایران از این سه رکن برخوردار بوده و توانسته با الگوبرداری از مکتب امام حسین(ع) به نتیجه برسد و می‌توان گفت که مکتب حسینی تنها راهکار رفع بحران‌های اجتماعی دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه در معرفی عاشورا و امام حسین(ع) خلاهای محتوایی وجود دارد، عنوان کرد: باید محتوای واحد بین‌المللی با عنوان مرام‌نامه امام حسین(ع) داشته باشیم تا بتوانیم ایشان را به زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف معرفی کنیم.

این مبلغ عرصه بین‌الملل بابیان اینکه راهپیمایی اربعین باید به‌عنوان یک تظاهرات بین‌المللی اعتراض‌آمیز دنبال شود، گفت: در این راهپیمایی بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم جهان حضور یافته که باید صدای اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های ظالمانه استکبار به گوش جهانیان برسانند.

وی با تأکید بر اینکه هدف همه حسینی‌ها تحقق تمدن نوین اسلامی است، مطرح کرد: در راستای تحقق این هدف باید شخصیت امام حسین(ع) و قیام ایشان را در سراسر دنیا معرفی کنیم تا بتوانیم مردم کشورهای مختلف را به سمت مکتب امام سوق دهیم.

دومین گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که از صبح پنجشنبه باهدف ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه اربعین و فعالان این عرصه و همچنین پیگیری اهداف مشترک و همسو جهت فرهنگ‌سازی اربعین آغازشده عصر امروز با برپایی نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین در صحن امام هادی (ع) مسجد جمکران پایان می‌یابد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.