وی روز پنجشنبه در دیدار سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: مساله خدمت به مردم و رفع فقر از مسائل مهم اسلامی است که نهاد حمایتی کمیته امداد نیز در همین راستا تاسیس شده است.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: وجود جهل، فقر و ظلم سه نقص اصلی و بزرگ هر جامعه‌ای بوده که اسلام درصدد ریشه کردن این سه مشکل اساسی است.

وی یادآور شد: مردمی بودن و توانمندسازی نیازمندان دو ویژگی و شاخصه مهم و اصلی کمیته امداد بوده که باید تقویت و توسعه پیدا کند.

وی افزود: حمایت از نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد سیاست و رویکرد مهمی بوده که باید بعد از توانمندسازی افراد نیز ادامه داشته باشد.

این مرجع تقلید در ادامه ابراز کرد: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دو کتاب مهمی بوده که در انس انسان با خداوند متعال تعالیم و معارف بسیار بلندی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار گفت: ارائه تسهیلات در توانمندسازی افراد تحت پوشش بسیار موثر است.

سید مرتضی بختیاری افزود: برای دوری از ربای بانکی، صندوق قرض‌الحسنه صد در صد اسلامی توسط کمیته امداد کشور تاسیس و احکام اسلامی در این صندوق کاملا عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: سرمایه اصلی کمیته امداد اعتماد عمومی مردم است، مصرف صدقات و کمک‌های مردمی در محل پیش‌بینی‌شده هدف اصلی این نهاد می‌باشد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.