به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی در «نشست علمی - تخصصی بررسی دلایل شیوع انواع سرقت و راهکارهای کنترل و پیشگیری» بابیان این‌که پلیس شبانه‌روز تلاش می‌کند تا مهم‌ترین احکام الهی در حوزه امنیت اجرا شود افزود: طی ۳ ماهه گذشته وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان این‌که در سال جاری ۶۵ تا ۷۵ درصد از سرقت‌ها در قم مربوط به سرقت خرد بوده است، تصریح کرد: اگرچه این نوع سرقت اهمیت کمی داشته و در مواردی نیز حتی مالباخته‌ها از شکایت خود منصرف می‌شوند اما چون احساس امنیت کاهش می‌یابد پلیس بر این موضوع متمرکزشده و با کاهش آن مواجه هستیم.

وی گفت: در حوزه پیشگیری از سرقت سهم پلیس کمتر از ۴ درصد تعریف‌شده و بیشترین سهم از آن دیگر سازمان‌هاست.

وی با تاکید بر این‌که در نشست‌های علمی باید علت‌های وقوع جرم بررسی شود، خاطرنشان کرد: برخورد با علت جرم مربوط به پلیس نبوده و در نگاه جرم شناسانه حوزه اجتماعی سهم بسزایی دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم مقوله پیشگیری را بیشتر در حوزه وضعی و اجتماعی و پیشگیری اجتماعی را ناظر بر اصلاح محیط اجتماعی دانست و تاکید کرد: برنامه جامع پیشگیری باید پیوستی فرهنگی و امنیتی داشته باشد و سهم هر سازمان مشخص شود.

اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی یکی از روش‌های کلاه‌برداری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم نیز اعلام برنده شدن پیامکی در قرعه‌کشی را از روش‌های جاری برخی کلاه‌برداران دانست.

 سرهنگ علی موالی تاکید کرد: در این روش پیامکی به فرد قربانی با مضامینی همچون برنده شدن در قرعه‌کشی بانکی، اپراتورهای مخابراتی، شبکه‌های صداوسیما ازجمله رادیو جوان، فروشگاه‌های مختلف ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در این پیام از شهروندان خواسته می‌شود برای دریافت جایزه هزینه پستی اندک را واریز کنند یا فرد را به درگاه جعلی بانکی جهت سرقت اطلاعات بانکی دلالت داده و یا از وی می‌خواهند به دستگاه عابر بانک مراجعه و دستورالعمل‌هایی را انجام دهد.

وی افزود: تمام این موارد هدف کلاه‌برداری و برداشت غیرمجاز از بانک است.

اهتمام پلیس‌راه قم در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

جانشین پلیس‌راه قم نیز از اهتمام پلیس‌راه استان در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

 سرهنگ احمد خدایاری اظهار داشت: پلیس‌راه استان قم طرح اجرای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را با جدیت بیشتر در دستور کار خود قرار داده است.

 وی افزود: به همین منظور برابر بند (د) ماده (۱۰) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی باهدف پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی چنانچه رانندگان متخلف به‌صورت هم‌زمان مرتکب ۲ تخلف شامل (انجام هرگونه حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز ، سبقت غیرمجاز و حرکت به‌طور مارپیچ ) شوند وسیله نقلیه آن‌ها به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

خدایاری تاکید کرد: رانندگان باید نسبت به استعلام میزان خلافی خود اقدام کرده و در صورت داشتن خلافی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

جانشین پلیس‌راه قم گفت: چنانچه خلافی وسیله نقلیه‌ای به ۱۰ میلیون ریال برسد موضوع به مالک اعلام می‌شود و اگر در مهلت یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به پرداخت یا اعتراض به واحد اجرائیات اقدام نشود برابر تبصره ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس مکلف است نسبت به توقیف وسیله نقلیه تا پرداخت جریمه اقدام کند.

خدایاری بیان داشت: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات، با مأموران پلیس‌راه در اجرای طرح‌های ترافیکی همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.