روح‌الله امراللهی عصر دوشنبه در یک‌صد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: برای جبران بخشی از مشکلات شهر در رابطه با حمل‌ونقل عمومی بالغ‌بر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس باقیمت میانگین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خریداری‌شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی دولت و عدم تخصیص سهم یک سومی دولت به ناوگان اتوبوس‌رانی، سطح کمک‌های شهرداری قم به این سازمان در سال جاری به رقمی بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

امراللهی با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر نیز ابراز کرد: این سازمان باید نسبت به افزایش ظرفیت‌های پارکینگ به‌ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه مدونی تدوین کند.

کمک مالی شهرداری قم به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزایش‌یافته است

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز متمم بودجه سال ۹۸ سازمان اتوبوس‌رانی بیان کرد: یک‌سوم از بودجه ناوگان اتوبوس‌رانی باید توسط دولت تامین شود که در سال‌های گذشته کمکی از این محل به شهرداری قم نشده است.

مجید اخوان تاکید کرد:کمک شهرداری قم به ناوگان اتوبوس‌رانی از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بیش از ۱۱ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: سازمان اتوبوس‌رانی قم ۲ میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی و شرکت ایران‌خودرو دارد که تسویه آن باید در بودجه سال جاری لحاظ شود.

اخوان، مجوز تغریغ بودجه سال ۹۸ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را نیز موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: بودجه مصوب این سازمان ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که در اصلاحیه به ۶ میلیارد تومان کاهش پیداکرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم بابیان تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر اظهار داشت: وصولی قطعی این سازمان به میزان ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: بخشی از وظایف این سازمان مانند آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و احیای بافت‌های فرسوده با همکاری دستگاه‌های دیگر استانی انجام می‌شود.

اخوان همچنین اظهار کرد: برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری قم فاقد بازرس بوده و عملا گزارشی از جانب این افراد به شورای اسلامی شهر و شهرداری قم ارائه نمی‌شود.

کاهش خدمات عامل کاهش استقبال به ناوگان اتوبوس‌رانی قم است

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه تاکید کرد: به دلیل ارزانی قیمت بنزین و کاهش خدمات ناوگان اتوبوس‌رانی حجم و تعداد سفر و استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری در سال‌های اخیر کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر بیان کرد: باید برای رغبت در استفاده از ناوگان اتوبوس‌رانی تدبیر و چاره منطقی در سطح استان اندیشیده شود.

تخفیف عوارض نوسازی شهرداری قم پایان شهریور امسال به اتمام می‌رسد

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: تسهیلاتی که برای مودیان خوش‌حساب عوارض نوسازی شهرداری برای ۶ ماهه اول سال جاری تصویب‌شده بود در تاریخ ۳۱ شهریورماه سال جاری به پایان می‌رسد.

محمود مسگری افزود: از ابتدای مهرماه سال ۹۸،۳۰ درصد تخفیف در بها خدمات پسماند حذف می‌شود و شهروندان می‌توانند در فرصت باقی‌مانده نسبت به پرداخت عوارض نوسازی در بها خدمات ملک خود اقدام کنند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.