حسین رحمتی نشاط روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: قم از ششم تا ۱۲ مهرماه میزبان مسابقات شطرنج پسران در ۲ رده زیر ۱۶ و ۱۸ سال قهرمانی کشور خواهد بود که برگزاری چنین مسابقاتی، افزایش تجربه شطرنج‌بازان استان را به همراه دارد.

وی بابیان اینکه بسیاری از شطرنج‌بازان نوجوان استان فاقد ریتینگ بین‌المللی هستند،‌ اظهار داشت: سال گذشته که این استان میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده داشت، پنج شطرنج‌باز قمی موفق به کسب ریتینگ بین‌المللی شدند.

رئیس هیات شطرنج قم ادامه داد: هر ورزشی برای ارزیابی بازیکنان و مقایسه قدرت آن‌ها دارای سیستمی است که در شطرنج نیز عنوان ریتینگ برای مقایسه بازیکنان توسط فدراسیون جهانی شطرنج درنظر گرفته‌شده است.

رحمتی نشاط افزود: با توجه به اینکه در این مسابقات قهرمانان و بهترین شطرنج‌بازان نامی کشور حضور خواهند داشت، به‌طورقطع رقابت‌ها از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به تمهیدات انجام‌شده برای برگزاری هر چه‌بهتر این رقابت‌ها گفت: سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور در ۶ رده سنی در استان‌های مختلف برگزار شد که بر اساس اعلام فدراسیون، قم بهترین میزبانی را داشته است و این باعث شده تا امسال نیز این میزبانی به قم واگذار شود.

ریتینگ، معیاری برای سطح‌بندی، ارزیابی و مقایسه بازیکنان با یکدیگر است. میزان حداقل ریتینگی که یک فرد می‌تواند کسب کند ۱۰۰۰ واحد است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.