محمد گل‌فشان روز یکشنبه  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: فعالیت‌های نوع‌دوستانه هلال‌احمر در طول ایام سال، جاری است اما برخی از آنها همچون طرح نذر آب جایگاه خاصی دارد و در ایجاد فرهنگ ایثار و فداکاری میان مردم،‌ نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی افزود: می‌توان گفت اکثر خیران و داوطلبانی که در طرح نذر آب از طرف استان قم در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند،‌ افراد جدید و کسانی بودند که برای نخستین بار این‌گونه اقدامات را تجربه می‌کردند.

وی بیان کرد: تجربه حضور در طرح‌های حمایتی هلال‌احمر برای داوطلبان و خیران جدیدالورود به این عرصه،‌ بسیار شیرین و به یادماندنی است و اکثر آنان پس‌ازاین تجربه،‌ همکاری خود با جمعیت هلال‌احمر را برای خدمت‌رسانی مستمر به مردم و نیازمندان جامعه ادامه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم ادامه داد: نکته قابل‌توجهی در این موضوع آن است که خود این داوطلبان و خیران جدیدالورود، پس از کسب تجربه شیرین خدمت به مردم محروم و حادثه‌دیده،‌ به‌عنوان سفیران هلال‌احمر وارد میدان می‌شوند و با تشویق سایرین، جمعیت جدیدی از خیران و داوطلبان را برای ورود به میدان فعالیت‌های حمایتی و امدادی،‌ شکل می‌دهند.

گل‌فشان گفت:‌ این‌که در جریان اجرای طرح‌های حمایتی هلال‌احمر، همه مردم ایران از اقشار مختلف، داوطلب کمک به مردم نیازمند در نقاطی بسیار دور از محل سکونت خود می‌شوند، مساله کوچکی نیست و نشان از گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و فداکاری در جامعه ما دارد.

وی بیان کرد:‌ پزشکان ازجمله اقشاری هستند که در جریان اجرای طرح‌های حمایتی هلال‌احمر همچون نذر آب حضوری فعال دارند و به‌صورت کاملاً داوطلبانه طی مدتی از کسب‌وکار خود صرف‌نظر می‌کنند و رایگان مشغول معاینه و درمان افراد نیازمند در مناطق محروم کشور می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ ما شاهد هستیم افراد داوطلب شرکت‌کننده در طرح‌های حمایتی هلال‌احمر،‌ نه‌تنها پولی برای انجام کارهای خود دریافت نمی‌کنند،‌ بلکه در بسیاری از مواقع با هزینه شخصی برای مردم نیازمند امکانات موردنیاز زندگی را تهیه می‌نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با اشاره به این‌که باید زیبایی این‌گونه اقدامات از طریق رسانه‌ها برای مردم بیان شود،‌ گفت: لازم است تا خیران و داوطلبان حاضر در طرح‌های حمایتی هلال‌احمر به‌عنوان افراد الگو جامعه معرفی شوند و از این طریق روح فداکاری و نوع‌دوستی در جامعه بیش‌ازپیش تقویت شود.

وی بیان کرد:‌ با تمام تلاش‌های صورت گرفته برای کمک به مردم نیازمند در مناطق محروم کشور،‌ هنوز هم راه زیادی تا برطرف کردن کامل مشکلات آنان باقی‌مانده است و ادامه دادن بهتر این راه به حمایت بیشتر خیران و داوطلبان باانگیزه،‌ نیاز دارد.

وی ادامه داد:‌ انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای پرورش خیران و داوطلبان جوان در محیط‌های دانشگاهی ازجمله مهم‌ترین راهبردهایی است که می‌تواند نسل آینده فعالان این عرصه را پویاتر از گذشته وارد میدان کند.

طرح نذر آب۲ از طرف جمعیت هلال‌احمر استان قم درماه جاری در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به مدت پنج روز اجرا و در آن به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن درزمینهٔ های مختلف،‌ خدمت‌رسانی شد.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.