عزاداران حسینی که از ابتدای صبح امروز در میدان آستانه و خیابان‌های اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) به سوگواری مشغول بودند، هنگام اذان ظهر به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به صفوف نمازگزاران پیوستند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بهرام سرمست استاندار و مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در صفوف بهم پیوسته نماز ظهر عاشورا حضور یافتند.

امروز مجاوران و زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با حضور در شهر مقدس قم در عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

قم در روز عاشورای حسینی یکپارچه غرق در سوگ و ماتم است و جلوه‌های بسیاری از اشتیاق مردم ولایتمدار این شهر به سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف آن به نمایش گذاشته‌شده است.

برای برگزاری نماز جماعت باشکوه، تمهیدات لازم ازجمله تهیه مُهر، زیرانداز و تانکرهای آب‌رسانی برای وضوی نمازگزاران در نظر گرفته‌شده بود و نیروهای خدماتی شهرداری و نمازیاوران در برپایی باشکوه نماز جماعت ظهر عاشورا مشارکت داشتند.

همچنین علاوه بر حرم حضرت معصومه(س)، در تمام‌ مسیرهای منتهی به این مکان مقدس هنگام اذان ظهر، هیات‌های عزاداری در خیابان‌ها توقف و اقدام به برگزاری نماز جماعت ظهر کردند.

در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش که ۷۲ تن بودند در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی، با رشادت و دلاوری به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

۷۴۰۶/  ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.