محمد خامه یار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بر اساس روایت ها،‌ احیای شب عاشورا ثواب ۷۰ سال عبادت را دارد گفت: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در شب عاشورا،‌ به راز و نیاز، مناجات و قرائت قرآن پرداختند که این سنت عاشورایی در حال تبدیل به جریان فرهنگی در قم است.

وی با بیان اینکه احیای شب عاشورا را مصداق تمسک به قرآن و عترت دانست و ادامه داد: احیای شب عاشورا به عنوان یک فرهنگ اصیل عاشورایی امسال به صورت گسترده تر در قم برگزار می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه عزاداری اباعبدالله(ع) باید شور همراه شعور باشد، افزود: احیای قرآنی شب عاشورا با حضور قاریان برجسته استانی و ملی در حرم حضرت معصومه(س)، امامزاده ابراهیم، برخی بقاع شاخص و  ۲۰ مسجد استان در شب عاشورا حسینی ترتیب خواهد یافت.

خامه یار ادامه داد: عزاداران حسینی در شب عاشورا،‌پس از اقامه نماز مغرب و عشا و اقامه عزاداری مراسم احیای قرآنی را آغاز و تا بامداد روز عاشورا ادامه خواهند داد.

وی افزود: همانگونه که اباعبدالله(ع) در شرایط سخت میدان نبرد از قرآن و نماز فاصله نگرفتند، عزاداران امام حسین(ع) نیز باید با الگوگیری از سیدالشهدا، رابطه خود را با قرآن و نماز مستحکم تر کنند که در این زمینه برنامه ریزی و توجه هیات های عزاداری به احیای این سنت ها ضروری است.

حدود یک هزار و ۵۰۰ هیات عزاداری و همچنین ۲۵۰ هیات عزاداری اتباع غیر ایرانی از کشورهای افغانستان،‌پاکستان و عراق در این استان وجود دارد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.