در این آیین پس از قرائت زیارت پر فیض عاشورا رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: کسی که محبت امام معصوم در دلش قرار بگیرد سعادت دنیا و آخرت نصیبش می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری بیان داشت: افرادی که محبت اهل بیت(ع) را دارند، سخاوتمند می شوند، از این رو اصحاب عاشورا هستی خود را سخاوتمندانه در راه امام حسین(ع) دادند و به بالاترین درجه همراهی با آن امام همام رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسیدن به این درجه و مقام به معنای امام شدن نیست، ولی هر کس به اندازه ظرفیت خود از آن برخوردار می شود.

میرباقری افرود: اشتیاق یاران اباعبدالله الحسین (ع) به آن حضرت آنان را به جایی رساند که تیزی شمشیر میدان نبرد را احساس نمی کردند، و حاضر بودند اگر حتی ۷۰ دفعه نیز مرده و زنده شوند باز هم جان خود را در رکاب امام زمان خویش تقدیم کنند.

در این آیین آیات ابراهیم امینی عضو تشخیص مصلحت نظام، مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و همچنین بهرام سرمست استاندار قم حضور داشتند.

قم در سالروز تاسوعای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.