قم باید تبدیل به قطب فرهنگی شود،‌ آغاز طرح نظارت ویژه بازگشایی مدارس ، افزایش مراجعات به پزشک قانونی ، آغاز طرح اقدام ملی  ، انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم ،‌ فوت ۴۱ تن در حوادث رانندگی در چهار ماه نخست سالجاری از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم بوده است.

کاهش فوتی های حوادث رانندگی 

 رئیس پلیس‌راه قم گفت: فوتی‌های حوادث رانندگی در استان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش‌یافته است.

 سرهنگ مختار پناهی هفته گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: طی این مدت ۶۹ تن در حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی قم جان خود را ازدست‌داده‌اند.وی بابیان این‌که در مدت مذکور آمار مجروحان ۱۰ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: آزادراه قم-کاشان و محور کهک-جعفریه بیشترین آمار تصادف‌های فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار تصادف‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه و در ساعات ۱۶ الی ۲۰ به وقوع پیوسته است.

پناهی از رانندگان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با ماموران پلیس‌راه، با سرعت مطمئنه در سطح جاده‌ها آمد و شد کرده و حتما فاصله طولی با خودروهای دیگر را رعایت کنند و قبل از حرکت از وضعیت سلامت خودرو اطمینان حاصل کرده و از هرگونه حرکات نمایشی پرهیز کنند.

عقب ماندگی های قم باید جبران شود

 استاندار قم گفت: عقب‌ماندگی‌های تاریخی این استان با همت، همکاری و هماهنگی ارکان مختلف نظام و مسئولان باید جبران شود و به سرانجام مطلوبی برسد. بهرام سرمست هفته گذشته  در آیین افتتاح هم‌زمان ۷۵ طرح شهرداری قم افزود: قم از روزگار گذشته با برخی کمبود و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف مواجه بوده است.

بهرام سرمست  در ادامه ابراز کرد: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی، طرح‌های قابل‌توجهی در قم به بهره‌برداری رسیده که نشان از همدلی و روح تعامل در بین تمام مسئولان استانی است.

وی گفت:‌ بسترسازی فضای امن، اعتدال و انسجام و دوری از حواشی و جهت‌گیری‌های سیاسی پیش‌شرط اصلی توسعه و رشد قم است.

تکمیل فرودگاه قم ضروری است 

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، تکمیل فرودگاه  قم را ضروری دانست و گفت: من معتقدم اگر فرودگاه درست شود وضعیت قم بهتر می‌شود و از داخل و خارج استقبال خواهد شد.

وی هفته گذشته در دیدار محمد نهاوندیان معاون رئیس‌جمهوری افزود: خیلی‌ها می‌خواهند مستقیم برای زیارت به قم بیایند، لذا نداشتن فرودگاه کار را سخت می‌کند.

تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع‌شده، از شهر قم تقریباً ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

لزوم تبدیل قم به قطب گردشگری مذهبی 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل و درصورتی‌که این سیاست در استان به‌درستی اجرا شود بخش مهمی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری هفته گذشته  در آیین افتتاح هم‌زمان ۷۵ طرح شهرداری قم افزود: قم ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری داشته که دراین‌بین توریست مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ابراز کرد: برای درآمد پایدار و رونق چشمگیر اقتصادی باید زیرساخت‌های رونق توریست مذهبی در قم فراهم شود.

ذوالنوری گفت: با برنامه‌های عمرانی و خدماتی انجام‌شده در سال‌های گذشته چهره ظاهری قم متفاوت از گذشته شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ۳۱۵ هکتار از بافت اصلی در مرکز شهر قم در قالب بافت‌های تاریخی مصوب شده که قوانین جاری در آن یک ظلم بزرگ در حق مردم قم است.

اختصاص ۸۰ واگن قطار شهری به قم 

شهردار قم گفت: ۸۰ واگن قطار شهری برای راه‌اندازی مترو با پیگیری‌های ملی به قم اختصاص یافت.

سید مرتضی سقائیان نژاد در آیین افتتاح ۷۵ طرح شهرداری قم افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه موردنیاز برای خرید این ۸۰ واگن بوده که به قم اختصاص‌یافته است.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی انجام‌گرفته ۵.۲ کیلومتر از طرح قطاری شهری قم اوایل سال ۹۹ به‌صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ بااعتباری بالغ‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آغاز شد، راه‌اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.

آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از۱۰ شهریورماه خبر داد و گفت: این طرح به مدت یک ماه ادامه دارد.

محمود سیجانی هفته گذشته  اظهار داشت: جلوگیری از افزایش قیمت‌ها،کمبود غیرمنطقی کالا و خدمات، برخورد قاطع با تخلفات احتمالی و کمک به مصرف‌کنندگان با توجه به افزایش تقاضا برای برخی اقلام در آستانه بازگشایی مدارس ازجمله اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح تیم‌های بازرسی، حوزه بازرسی و نظارت با همکاری بازرسی اتاق اصناف بر واحدهای تولیدی، توزیعی پوشاک و البسه،کیف،کفش، لوازم‌التحریر و کالاهای پرمصرف مثل مواد پروتئینی، نظارت می‌کنند.

 سیجانی ابراز داشت: در این طرح کالاهای اساسی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌التحریر و غیره که در زمان بازگشایی مدارس بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد مورد نظارت بیشتری قرار خواهد گرفت.

افزایش مراجعات به پزشکی قانونی  

مسئول روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی قم گفت: در بررسی آمار چهار ماه منتهی به تیرماه امسال مشخص شد که مراجعات به پزشکی قانونی استان، چهار درصد افزایش داشته است.

ابوالفضل رضایی زواره  هفته گذشته اظهار داشت: در مقایسه آمار پرونده های تشکیل شده در چهار ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایشی معادل چهار درصد مشاهده می شود که بیشترین میزان این مراجعات مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۴ پرونده سرپایی در چهار ماه اول سال جاری در مراکز پزشکی قانونی تشکیل شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۲ هزار و ۱۵۸ مورد بوده است.

آغاز طرح اقدام ملی شهر قم 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در راستای تولید مسکن، طرح اقدام ملی شهر قم آغاز شد.

حسن صبوری  هفته گذشته در گفت و گویی اظهار داشت:‌با توجه به سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن، یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۱ هزار مترمربع به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی، اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازنده و احداث کننده واحدهای مسکونی می باشد.

صبوری افزود: در فاز اول تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در این قطعه زمین و در قالب طرح اقدام ملی تولید خواهد شد و برای تولید ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی، مشارکتی و ... در حال برنامه ریزی هستیم.

انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته در حکمی دکتر محمدرضا قدیر را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم منصوب کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراین حکم  آورده است: با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم منصوب می‌شوید تا به یاری خداوند متعال و رعایت جوانب قانونی نسبت به انجام امور محوله اقدام نمائید. امید است با اتکال به خداوند منان در انجام شایسته وظایف با رعایت قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق و سرافراز باشید.پیش از این دکتر ابوالفضل ایرانی خواه از دی ماه ۱۳۹۲ ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم را به عهده داشت.

فوت ۴۱ تن در حوادث رانندگی درون شهر قم 

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۴۱ تن در حوادث رانندگی درون‌شهری قم جان خود را از دست‌دادند.

سرهنگ حسن قیصری  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تصادف‌های فوتی در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، از فوتی‌های تصادف‌های درون شهری قم، ۲۰ تن موتورسوار بوده‌اند که حدود ۵۰ درصد فوتی ها را شامل می‌شود، ضمن اینکه ۱۵ عابر پیاده در حوادث درون‌شهری جان‌باخته و ۶ راننده و سرنشین نیز جان خود را از دست‌دادند.

وی با اشاره به اینکه میزان تصادف‌های جرحی در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش داشته است گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم، بیشترین عوامل بروز حوادث رانندگی در شهر قم است.

اختصاص ۸ قطعه زمین برای ساخت مراکز آموزشی 

فرماندار قم گفت: زمین برای ساخت مدرسه در ۸ نقطه در سطح شهر قم تأمین و در اختیار مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مرتضی حیدری  هفته گذشته  در جلسه شورای آموزش و پرورش قم افزود: با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، این تعداد زمین در نقاطی که  دارای کمبود جدی مدارس بودند، تأمین شده است که با اعتبارات دولتی و کمک خیرین ساخته خواهد شد.

وی همچنین از شناسایی ۳۷ نقطه مورد نیاز برای ساخت فضاهای آموزشی در منطقه پردیسان خبر داد و گفت: در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی در مناطق مورد نیاز، باید مدارس پسرانه و دخترانه باید همزمان ساخته شود تا مشکل و نیاز منطقه برطرف شود.

فرماندار قم با اشاره به مهاجرت گسترده به این شهر، افزایش تراکم دانش آموزان در مدارس را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه در برخی مناطق به ویژه در بافت فرسوده، اصلا زمینی برای ساخت مدارس وجود ندارد که باید در این جهت نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی اختصاص یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به تشکیل جلسه بررسی صلاحیت واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در این استان گفت: از مجموع ۱۰ پرونده بررسی شده اهلیت هفت واحد درخواست کننده تسهیلات مذکور به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال تصویب و به بانک های عامل ابلاغ شد.

محمود سیجانی سه شنبه  هفته گذشته در نوزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: امسال تاکنون ۴۸ تقاضا در سامانه بهین یاب استان ثبت شده که ارزش آن یکهزار و ۷۷۰ میلیارد ریال می باشد.
وی با بیان اینکه ۱۶ مورد از این تقاضاها مربوط به بخش صنعت است، مبلغ آن را یکهزار و ۴۲۰ میلیارد ریال دانست و افزود: ۲۷ تقاضا به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال نیز متعلق به بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: پنج تقاضا نیز برای بخش گردشگری است که ارزش آن ۲۳۰ میلیارد ریال میباشد.

بیمه مشکل تولید کنندگان زیورآلات 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: مساله بیمه مشکل و معضل اصلی فعالان و تولیدکنندگان زیورآلات سنتی در این استان است.

حمید یزدانی  در اولین همایش تولیدکنندگان زیورآلات صنعتی قم افزود: مواد اولیه، بازاریابی، صادرات، مشکلات گمرکی و فقر آموزش از دیگر مشکلات مهم خوشه انگشتر است.

وی اضافه کرد: برای توسعه زیورآلات سنتی و انگشترسازی قم حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: ایجاد رقابت سالم، تبادل اطلاعات، معرفی استعدادها، استفاده از تجربیات، بازاریابی و شناخت بازارهای هدف از اهداف و مزیت‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

انتصاب سه معاون استانداری قم 

هفته گذشته طی احکامی از سوی وزیر کشور ،‌ بیژن سلیمان پور، محمدرضا گروسی و مهرداد غضنفری به ترتیب به‌عنوان معاونان «سیاسی، امنیتی و اجتماعی»، «توسعه مدیریت و منابع» و «هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم» منصوب شدند.

بهرام سرمست استاندار قم در مراسم معارفه معاونان استاندار ،‌مدیریت دلسوزانه و با انگیزه خدمت را ویژگی مهم سبک مدیریت در نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: در این راه استفاده از نظرات کارشناسی و مشاوره نیروهای زیر مجموعه و تعامل با سایر بخش ها می تواند اثر مهمی در بهبود کارکردهای مدیریت دستگاه داشته باشد، که نتیجه نهایی آن رشد سازمانی در مسیر اهداف از پیش تعیین شده است.

انتصاب مدیرکل حراست استانداری 

استاندار قم هفته گذشته درحکمی، فتح الله اصغرپور را به عنوان مدیر کل حراست استانداری منصوب کرد.  در حکم  بهرام سرمست قم خطاب  وی  آمده است: .نظر به تعهد، سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر کل حراست استانداری قم تعیین می گردید.
امید است با استعانت از خداوند متعال و تحت توجه و عنایت خاصه حضرت ولی عصر(عج)، منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید با بهره گیری از فرصت ها و توانمندی ها در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم متدین و شریف قم موفق و مؤید باشید.
شایان ذکر است نامبرده پیش از این با حکم سرپرستی در این مسئولیت فعالیت می کرده است.

۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.