شبستان امام خمینی(ره) بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) در ششمین روز از ماه محرم‌الحرام میزبان دل‌سوختگان و عاشقان ائمه اطهار(ع) شد و مادران با در آغوش گرفتن شیرخوارگان خویش به یاد کوچک‌ترین شهید کربلا اشک ماتم ریختند.

در این آیین، مادران با پوشاندن لباس‌های مخصوص شیرخوارگان حسینی و با بستن پیشانی‌بند «یا علی‌اصغر(ع)» با مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی، یاد طفل شهید روز عاشورا را گرامی داشتند.

از گوشه و کنار حرم ملکوتی بانوی آب و آینه ندای لالایی علی‌اصغر(ع) به گوش می‌رسید و مادران قمی هم‌نوا با مداحان اهل‌بیت زمزمه‌کنان، به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در این آیین پرفیض معنوی مداحان با مرثیه‌سرایی و بازگو کردن وقایع جان‌سوز عاشورا، به شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) و دردهای مادر بزرگوارش پرداختند.

حضور خیل عظیم دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) و بانوان غیر ایرانی به همراه نوزادانشان از دیگر جلوه‌های معنوی این همایش بود.

همچنین در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران، پس از برگزاری مراسم دعای ندبه، همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد.  

در بقاع متبرک امامزادگان و مساجد استان قم نیز امروز با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی یاد و خاطره کودک تشنه ۶ ماهه کربلا را زنده نگه داشتند و از مادران عزادار میزبانی کردند.

حضرت علی‌اصغر(ع) فرزند شیرخوار امام حسین(ع) است که در واقعه کربلا در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری با تیر حرمله ابن کاهل به شهادت رسید؛ شیعیان او را «باب‌الحوائج» می‌دانند.

۷۴۰۶/   ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.