حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان شامگاه سه شنبه در اولین جلسه استانی ستاد کنگره ملی شهدای قم در سالن جلسات استانداری افزود: انقلاب اسلامی هر پیشرفت و توفیقی که در سال های اخیر به دست آورده به برکت شهدای دفاع مقدس و با تاسی از قیام سید و سالار شهیدان بوده است.
رحیمیان اظهار داشت:‌در دوران قبل از انقلاب اسلامی نگاه به مساله شهادت و ایثار با دوران بعد از انقلاب اسلامی کاملا تفاوت پیدا کرده است.
تولیت مسجد جمکران بیان کرد: آن چیزی که سبب احیای ارزش های اصیل اسلامی مانند ایثار و شهادت خواهی شد جاذبه خاص امام راحل و عقیده راسخ ایشان بود.
وی تصریح کرد: امام راحل احترام ویژه ای نسبت به خانواده معظم شهدا قائل بوده و همواره در برابر این افراد فداکار اعلام عجز می کردند.
رحیمیان اظهار داشت: هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی به اندازه مقام معظم رهبری برای فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده شهدا اهتمام ندارد.
وی گفت:‌قم به تناسب جمعیت خود رتبه دوم کشور را از نظر تقدیم شهدا و جانباز در دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: جامعه روحانیت کشور به تناسب جمعیت خود بیشترین تعداد شهدا را در بین تمام اقشار جامعه تقدیم جامعه داده است، تعداد شهدای جامعه روحانیت ۱۲ برابر اقشار دیگر است.
رحیمیان گفت: همچنین تعداد شهدای خانواده روحانیت نیز ۶ برابر بیشتر از سایر صنوف و اقشار جامعه ایرانی میباشد
رحیمیان در ادامه اظهار داشت: مساله آقازادگی یکی از معضلات اصلی نظام بوده که مشکلات فراوانی برای جمهوری اسلامی به وجود آورده است، در این میان باید آقازاده های واقعی که شهدا هستند را به مردم معرفی کرد.
کنگره ملی شهدای قم آبان ماه سال آینده برگزار خواهد شد. استان قم بیش از ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.