محسن بهشتی روز سه شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان قم در اتاق جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: منطقه پردیسان امکان خوبی در این زمینه دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق هشت گانه شهرداری قم تبدیل شد. 

وی همچنین با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی اختیار اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری منطقه پردیسان را به استان قم واگذار کرده است، گفت: باید در این زمینه از سرمایه گذاران بهره ببریم و این طرح ها را در مدت حدود ۲ سال به پایان برسانیم.

وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت بگیرد که در اراضی مذکور، منابع مالی سرمایه گزار، صرف ساخت‌وساز شود و در امر صدور مجوز و زمین شهرداری و راه و شهرسازی مشارکت دارند.

بهشتی با بیان اینکه در کلیات با وزارت راه و شهرسازی در این زمینه توافقات اولیه انجام شده است، گفت: باید بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب در کوتاه ترین زمان استفاده مطلوب کنیم و این طرح ها پشتیبان و تسریع در سایر طرح های عمرانی استان باشند.

وی با تاکید بر استفاده از تجربه های گذشته در این زمینه و نیز تعامل و همفکری به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های استان افزود: لازم است، جلسه شورای تامین مسکن استان قم هر ۲ هفته یک بار برگزار شود.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ها باید مسائلی همچون فرهنگی، اجتماعی، فنی و سیمای منظر شهری در نظر گرفته بشود.

تعداد کل واحدهای مسکن مهر تعهد شده در استان قم، ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد است که تاکنون ۴۳ هزار و ۱۳۸ واحد آن افتتاح شده و ۳۶۶ واحد باقی مانده است.

در این جلسه گزارشی اجمالی از اقدام‌های صورت گرفته در زمینه مسکن مهر استان، طرح اقدام ملی مسکن کلانشهر قم و همچنین طرح های مشارکتی و پیمانی سال جاری در این استان ارائه شد و در این موارد بحث و بررسی صورت گرفت و مسئولان و کارشناسان دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.