محمود سیجانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات فرمانداری قم افزود: نرخ ۵۳ درصد از کالاهای اساسی توزیع‌شده در قم پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و صرفا ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل غله و خدمات بازرگانی در رابطه با تامین شکر گفت: ماهانه ۵ هزار و ۲۰۰ تن برای خرید و تامین شکر از بازرگانی دولتی پیش‌بینی‌شده است.

سیجانی همچنین افزود: برای تامین نیاز هیات های مذهبی به گوشت مرغ هماهنگی‌های لازم با شرکت بازرگانی استان انجام‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین اظهار داشت: ۶۰ هزار جلد دفتر ویژه دانش آموزان استان با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان از مرکز اختصاص‌یافته است که بین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود.

سیجانی اضافه کرد: ۸۰ هزار جلد دفتر احتکار شده نیز در سطح استان کشف‌شده که با هماهنگی‌های صورت گرفته در بین دانش آموزان کم‌بضاعت موردحمایت نهادهای حمایتی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا باید از ستاد تنظیم بازار استان مجوزهای لازم را اخذ کرده باشند.

سیجانی خاطرنشان کرد: در برخی از بوستان‌های استان در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط شهرداری قم نمایشگاه‌هایی برای عرضه مستقیم کالا صورت می‌گیرد که مجوزی از ستاد تنظیم بازار ندارند.

وی تصریح کرد: در برپایی نمایشگاه‌های مختلف در استان باید از ظرفیت‌های داخلی در مرتبه نخست استفاده و در صورت عدم استقبال از سوی غرفه داران داخلی به سراغ ظرفیت‌های دیگر رفت.

سیجانی با اشاره به نظارت بر بازار در ۵ ماه گذشته توسط دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد: بیش از ۴۱ هزار و ۱۸۰ مورد بازرسی در این مدت انجام و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ پرونده در این رابطه باارزش ریالی ۲۶۱ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

وی گفت: همچنین بازرسان سازمان صمت نیز در این مدت ۱۱ هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی انجام داده‌اند و یک هزار و ۱۸ مورد پرونده برای متخلفان تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: تعداد بازرسی‌های استان در مقایسه با ۵ ماه ابتدایی سال گذشته ۶ درصد رشد و تعداد تخلف‌ها ۴۹ درصد و تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده نیز بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: از ۱۰ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه نظارت و بازرسی‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی لوازم‌التحریر انجام خواهد گرفت.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.