علی یزدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ثبت رکورد اعزام ۹ تیم مختلف از استان به رقابت‌های کشوری در روزهای گذشته افزود: حاصل تلاش بانوان و آقایان رزمی‌کار قمی در این رقابت‌ها کسب ۹ مدال طلا،‌۴ نقره و ۵ برنز و کسب عنوان سوم تیمی در مسابقات کشوری بود.

وی ادامه داد: اعزام تیم ۹ نفره بانوان استان به رقابت‌های کیک بوکسینگ بین‌المللی بانوان،‌ اعزام تیم ۱۲ نفره قم به رقابت‌های کیک بوکسینگ WKO بانوان در قزوین،‌ اعزام تیم ۶ نفره قم به رقابت‌های سوپر ساباکی بانوان و همچنین اعزام سمیه اسماعیل‌زاده به رقابت‌های ووینام بانوان در تهران ازجمله اعزام‌های انجام‌شده در روزهای اخیر است.

یزدی اظهار داشت: اعزام ابوالفضل حسین زاده به رقابت‌های تاپ کیک بوکسینگ آقایان در تهران، اعزام تیم ۸ نفره قم به کیک بوکسینگ WKO آقایان در قزوین، اعزام تیم ۴ نفره موی تای انتخابی تیم ملی جوانان آقایان در آذربایجان شرقی، اعزام تیم ۴ نفره قم به المپیاد استعدادهای برتر پنچاک سیلات پسران در گلستان و اعزام تیم ۶ نفره استان به المپیاد استعدادهای برتر سامبو پسران به استان خراسان شمالی ازجمله مسابقاتی بود که ورزشکاران قمی در آن حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به شاهکار پسران قمی در مسابقات کشوری کیک بوکسینگ سبک WKO گفت: تیم منتخب استان که تنها با ۸ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشت، در حالی با ۶ مدال طلا و ‌۲ برنز موفق به کسب عنوان سومی این رقابت‌ها شد که این تیم در ۳۲ وزن هیچ نماینده‌ای نداشت.

رئیس هیات ورزش‌های رزمی قم گفت: محمدمهدی جعفر بیاتی،‌ سید یوسف میرهاشمی، سجاد فیض‌الله زاده، علیرضا قنبری، امیرحسین نظری و محمدمهدی قاسملو ۶ رزمی‌کار قم بودند که به ترتیب در اوزان ۴۵ ،‌۴۸ ،‌۷۵ ،‌۷۱،‌ ۷۵ و وزن اوپن این قابت ها موفق به کسب مدال خوش‌رنگ طلای این رقابت‌ها شدند.

وی ادامه داد: همچنین علی حبیب پور با کسب مدال برنز وزن ۶۷ کیلوگرم جوانان و محمدرضا رضایی مدال برنز وزن۹۱ کیلوگرم بزرگ‌سالان این رقابت‌ها را کسب کردند.

هیات ورزش‌های رزمی در کشور شامل ۱۰۵ رشته رزمی است که تنها ۳۰ رشته از آن زیرمجموعه هیات ورزش‌های رزمی قم فعال است. از ۳۰ رشته فعال در این استان نیز هشت رشته ازجمله موی تای، وکوتورین و همچنین پنج سبک کیک بوکسینگ بیشترین فعالیت را دارد.

ورزشکاران رزمی‌کار عضو هیات ورزش‌های رزمی این استان سالانه به‌طور میانگین ۱۰۰ مدال جهانی، آسیایی و کشوری کسب می‌کنند.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.