سعید رسولی روز سه شنبه در حاشیه اتصال گمرک قم به راه آهن گار مانوری در جمع خبرنگاران افزود:سیاست و رویکرد اصلی راه آهن جمهوری اسلامی بنابر سیاست های کلی توسعه کشور بر توسعه حمل و نقل ریلی متمرکز شده است.
وی ادامه داد: این سیاست بر مبنای تلاش بر ایجاد مزیت رقابتی حمل و نقل و انتقال بار از جاده بر خطوط ریلی متمرکز شده است.
وی با اشاره به بهره برداری از مرکز تعمیر و نگهداری لکوموتیوها در راه آهن قم اظهار داشت: با راه اندازی از این طرح از اعزام روزانه ۳۰ لکوموتیو به قم جلوگیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین این مرکز، تعمیرات لکومویتو محور جنوبی کشور را به صورت کامل پوشش خواهد داده و موجب صرفه جویی سوخت و کاهش ترافیک ریلی در استان میشود.
رسولی گفت: با راه اندازی این مرکز در مجموع ۶۳ اشتغال مستقیم در راه آهن قم اتفاق خواهد افتاده و مزایای مربوط به صرفه جویی سوخت به زودی موجب بازگشت سرمایه گذاری انجام شده میشود.
وی همچنین با اشاره به اتصال گمرک قم به شبکه ریلی نیز بیان کرد: با این اتصال سالانه ۲ میلیون بار به شبکه ریلی منتقل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کاهش تلفات جاده ای، صرفه جویی در سوخت و کاهش آلودگی زیست محیطی از مزایای این طرح عمرانی در راه آهن قم است.
وی گفت: تمام  سرمایه گذاری های این خط ریلی به طول ۴۰۴ کیلومتر توسط راه آهن جمهوری اسلامی انجام گرفته است.
برای بهره برداری پروژه اتصال گمرک قم به راه آهن سراسری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. مطابق با نقشه مصوب اتصال گمرک به ایستگاه راه آهن گار مانوری، تعداد ۴ سکو در گمرک قم پیش بینی شده است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.