به گزارش مرکز خبر حوزه، خلیل آقایی روز یکشنبه در سلسله نشست‌های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی دهه محرم ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های غدیر قم افزود: الباقی آتش‌سوزی‌ها سهوی می‌باشد و باید این مساله موردبررسی و دقت بیشتری قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: این سازمان حق واگذاری زمین برای ساخت مسکن ندارد و اگر واگذار می‌کند؛ در قالب طرح هادی و یا توسعه شهرداری از سوی بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه برداشت از صندوق ملی تنها نیاز به اذن رهبر معظم انقلاب دارد، افزود: در ۲ سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار و در سال جاری ۱۵۰ میلیون یورو به  منابع طبیعی اختصاص داده‌شده و این نشان از اهمیت قضیه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دلیل اهمیت این مساله انفال بودن مراتع و منابع طبیعی و اختصاص آن به نسل دیگر است و برای همین باید حافظ منابع طبیعی باشیم و نگذاریم از بین برود.

آقایی خاطرنشان کرد: حتی بعضی از بزرگان معتقد هستند، حفظ منابع طبیعی مایه تقرب به خدا است و این مساله بازهم نشان از اهمیت آن می‌باشد.

وی بیان کرد: حفظ منابع طبیعی، جلوی بسیاری از آسیب‌های طبیعی را می‌گیرد و درعین‌حال موجب شادی و سرسبزی کشور و پوشش خاک می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای حفظ منابع طبیعی، این سازمان اقدامی مانند تثبیت مالکیت دولت و مردم را انجام داده است.

وی افزود: اقدام  دیگر طرح جایگزین سوخت مانند گاز می‌باشد که تلاش شده است از قطع درختان جلوی گیری شود، در سال گذشته به ۱۲ هزار خانوار و امسال  نیز به ۱۵هزار خانوار گاز اختصاص داده‌شده است تا از قطع درختان جلوگیری به عمل آید.

۷۴۰۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.