به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی روز یکشنبه در گفت‌وگویی بابیان اینکه داوطلبان در صورت برخورداری از شرایط لازم و در چارچوب ضوابط و مقررات، برای همکاری انتخاب می شوند و کارت همیار محیط‌زیست دریافت می‌کنند، افزود: همیاران محیط‌زیست باید با قوانین زیست‌محیطی و مقررات شکار و صید آشنایی کلی داشته و هرگونه سابقه کیفری در زمینه محیط‌زیست نداشته باشند.

وی ادامه داد: همیاران محیط‌زیست می‌توانند در سرشماری حیات‌وحش، شناسایی زیستگاه‌ها و پایش مناطق و همچنین مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی، گزارش تخلف‌های شکار و صید و همکاری در جهت آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی با این اداره کل مشارکت داشته باشند.

وی برخی دستورالعمل‌ها در رابطه با همیاران محیط‌زیست را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم به نشانی qom.doe.ir بخش میز خدمات الکترونیکی، دستورالعمل و برگه‌های مربوطه را مشاهده و نام‌نویسی کنند.

موسوی بابیان اینکه کارت همیاران محیط‌زیست توسط یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست صادر می‌شود، تصریح کرد: فعالیت در این زمینه کاملا داوطلبانه بوده و هیچ‌گونه حق استخدامی یا درخواست ملبوس و تجهیزات برای همیار ایجاد نمی‌کند و انجام هرگونه تخلف زیست‌محیطی و سوءاستفاده از کارت موجب اتمام همکاری خواهد شد.

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.