آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شنبه شب در همایش ائمه جماعات استان قم افزود: با آنکه می دانیم دین اسلام همه نیازمندی انسان برای سعادت و سلامت را فراهم آورده است، اما در عمل چه مقدار آموزه های دینی را برنامه زندگی خود قرار داده ایم؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: شرمندگی آن هنگامی بیشتر می شود که عده ای در گوشه و کنار، دین را وسیله ای برای تأمین دنیای خود قرار داده اند، این افراد که خودشان آلوده اند، سبب آلودگی دیگران هم می شوند.

وی با بیان اینکه برای شناخت جایگاه و موقعیت مساجد در جامعه اسلامی باید ابتدا جایگاه دین را بشناسیم، اظهار داشت: مسجد جلوه گاه حقایق دین است و مردم را از کفر و ناپاکی تطهیر کرده و نهاد تحقق آموزه های دینی در جامعه است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه جامعه اسلامی حق مساجد را ادا نکرده و از ظرفیت های گسترده آن در عرصه های گوناگون استفاده نکرده است، خاطرنشان کرد: پس از شروع نهضت اسلامی از سوی امام راحل(ره) جایگاه و کارکرد مساجد در جامعه بیشتر شناخته شد.

وی با اشاره به آیه سوم سوره بقره و واژه «یؤمنون بالغیب» تصریح کرد: ایمان به غیب بسیار بالاتر و فراتر از پذیرفتن محسوسات و مادیات است و ستون فقرات دین است و از آن انواری همچون ایمان به وحی، فرشتگان الهی و آخرت ساطع می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ایمان به غیب را اتصال به بی نهایت دانست و گفت: بر اساس لطف پروردگار متعال، برخی اعمال ما در زندگی محدود، اجر و ثواب بی نهایت دارد، به شرط آنکه نیت اعمال ما فقط کسب رضایت الهی و نزدیکی به خداوند متعال باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مساجد باید محل تربیت افرادی باشد که به دین اعتقاد داشته، به انجام امور دینی و معنوی اهتمام دارند و در انجام کارهای خود اخلاص دارند، گفت: ایمان و اعتقاد ما باید به گونه ای باشد که ناملایمات و سرزنش ها و مدح و ذم دیگران در ما اثر نداشته باشد.

همایش ائمه جماعات استان قم با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم نقلاب اسلامی» با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.