در این آیین که آیات سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید، نمایندگان بیوت مراجع و اعضای جامعه مدرسین حضور داشتند، یاد و خاطره این عالم ربانی گرامی داشته شد.

استاد حوزه علمیه قم در این آیین با اشاره به جایگاه والای علمی و فقهی آیت‌الله حائری اظهار داشت: آن فقیه مجاهد در نوجوانی و جوانی افتخار شاگردی در محضر علمای بزرگ ازجمله حضرت امام (ره)، آیت‌الله خویی و شهید محمدباقر صدر را داشت.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مدرسی بیان داشت: مرحوم حائری مدتی در نجف و قم در علوم مختلف اعم از فقه و اصول تدریس و شاگردان برجسته‌ای را نیز برای حوزه‌های علمیه تربیت کرد.

وی با اشاره به آثار و تالیفات گران‌سنگ آن فقید سعید گفت: آن مرحوم ازجمله تاسیس کنندگان دائره المعارف فقه اسلامی و مجلس اعلای علمای عراق و مرتبط با بیت آیت‌الله سیستانی و عضو بعثه این مرجع تقلید و همچنین صاحب اثر و منشا برای امور خیریه بود.

آیت‌الله سید علیرضا حائری در آذرماه ۱۳۳۰ در کربلا چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۹۲ به عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درآمد و درپی ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره)، پانزدهم اردیبهشت ۹۸ با حکم رهبر معظم انقلاب رئیس مؤسسه دائرة‌المعارف فقه اسلامی شد. وی بیست و هشتم تیرماه دارفانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.