به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، وضعیت طرح‌ها و برنامه‌های توسعه محور در این استان را مورداشاره قرار داد.

وی افزود: مدیریت استان برای ارائه خدمات بهتر به زائران و مجاوران در قم، تمام امکانات را بسیج می‌کند تا تحت مدیریتی واحد، شاهد ثمراتی در شان این استان باشیم.

استاندار قم پیگیری مسائل مرتبط با احداث فرودگاه قم را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: پیگیری‌های لازم در راستای رفع موانع موجود فرودگاه در حال انجام است .

تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع‌شده، از شهر قم تقریبا ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش‌نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) ازجمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است. ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.

احداث شهرک زائر در قم از موارد دیگری بود که سرمست به آن اشاره و تصریح کرد: با حمایت دولت و اختصاص زمین جهت ساخت شهرک زائر، مطالعات لازم در حال انجام است تا برای جذب مشارکت سایر استان‌ها در ساخت زائرسرای مختص به هر استان در این مکان اقدام شود.

وی همچنین با تاکید بر ثبت معنوی مراسم نیمه شعبان به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع مهدی یاوران در سطح کشور، ادامه داد: معاونان استانداری قم، مامور شده‌اند تا برای برگزاری این مراسم در مناسبت‌های مذهبی هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها را انجام دهند.

 استاندار قم در ادامه با آیت‌الله محقق داماد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم‌ دیدار و ضمن تبریک ایام عید غدیر و هفته دولت، در رابطه با مسائل استان گفت‌وگو کرد .

۱۱۷۵ /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.