این واحد تولیدی به‌عنوان نخستین واحد تولیدکننده کابل فیبر نوری ایندور در کشور، ازجمله معدود کارخانه‌هایی تولید فیبر نوری و تجهیزات شبکه‌های فیبر نوری است.

مرحله نخست مجتمع تولید انواع فیبر نوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح آن هزینه شده، توان تولید روزانه ۴۰ کیلومتر انواع فیبر نوری را دارد. این مجتمع علاوه بر سالن‌های تولید، دارای آزمایشگاه مجهز نیز است.

مدیرعامل شرکت فاطر رسا نور در این آیین با اشاره به اسناد بالادستی کشور به‌ویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: استقلال اقتصادی در تحکیم نظام، ارتقای رفاه عمومی، مبارزه با فقر و رشد و توسعه جامعه، خودکفایی و ایجاد عدالت اجتماعی نقش اساسی دارد.

مسعود بیگلو در ادامه بابیان اینکه مراحل ساخت این واحد تولیدی در سه مرحله طراحی‌شده است افزود: زیرساخت ارتباطی کشور در سال‌های اخیر دستخوش تحولات زیادی شده و دولت مکلف شده تا سال ۱۴۰۰ زیرساخت کشور را از شبکه کابل مسی به فیبر نوری تغییر دهد.

همچنین علی لاریجانی در سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، از چند واحد صنعتی ازجمله شرکت گال پرتی تولیدکننده لوله و اتصالات و فلنچ نفت و گاز، شرکت آرین کیمیا تک تولیدکننده انواع لوازم‌آرایشی و بهداشتی و شرکت سروش دیزل تولیدکننده انواع کامیونت بازدید کرد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسر و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

هم‌اکنون ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می‌باشد که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.