حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۷۰۰ مدرک صادرشده،‌ ۳۰۰ مدرک مربوط به حافظان کل قرآن و مابقی مربوط به حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط سازمان دارالقرآن کریم کشور و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: افراد متقاضی برای دریافت مدرک، پس از ثبت‌نام در سامانه تلاوت،‌ در ۲ مرحله آزمون کتبی و شفاهی به منظور سنجش تسلط بر مفاهیم و حُسن حفظ قرآن شرکت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، افزود: حافظان ۱۰و ۲۰ جزء و همچنین حافظان کل، مدرک کشوری به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور دریافت می‌کنند، همچنین گواهی‌نامه حافظان ۱۰ جزء، معادل مدرک دیپلم، گواهی‌نامه حافظان ۲۰ جزء معادل مدرک فوق‌دیپلم و گواهی‌نامه حافظان کل که درجه سه محسوب می‌شود، معادل مدرک لیسانس است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران کریم گفت: اعطای مدرک برای حافظان قرآن در راستای تشویق علاقمندان برای حفظ قرآن است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، با اشاره به برگزاری چهاردمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی در سال جاری گفت: مرحله نخست این آزمون شامل آزمون کتبی مفاهیم قرآن با حضور ۳۶۵ شرکت کننده برگزار شد از این تعداد ۱۹۰ حافظ قرآن کریم شامل ۱۱۲ خانم و ۷۸ آقا موفق به کسب حد نصاب نمره شدند.

عظیمی ادامه داد: مرحله دوم این آزمون شامل آزمون شفاهی به مدت ۲ روز و با حضور ۱۰ داور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شده که نتیجه این مرحله در مهرماه اعلام می‌شود.

وی افزود: افرادی که حد نصاب لازم در حسن حفظ، صوت و لحن و تجوید را کسب کنند مدارک علمی معادل دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دریافت می‌کنند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.