در این آیین که حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی عضو تشخیص مصلحت نظام، عضو خبرگان رهبری و رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و همچنین طلاب، شخصیت ها و فضلای حوزه حضور داشتند، پس از اجرای سرود و قرائت زیارت غدیریه چند تن از مداحان اهل بیت در مدح و منقبت مولی الموحدین امیرالمومنین علی(ع) مدیحه سرایی کردند.
در این آیین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دین و بعثت را برترین نعمت های خدا دانست و اظهار داشت: دین آمده تا انسان را به حیات ابدی و جاودان برساند و در فرهنگ قرآن انسان منهای دین در حال نابودی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به ولایت آن را نعمت عظمی و سنگ تمام نعمت های الهی عنوان کرد و افزود: تا ولایت نیاید دین انسان کامل نمی شود.
وی بعثت را نیز سر آغاز دین و شروع شکل گیری جامع ترین دین خدا عنوان و بیان کرد: غدیر خم نیز روز کمال دین است و خدا دین اسلام را به عنوان تنها عامل سعادت انسان تایید و امضا می کند.
وی تصریح کرد: عاشورا روز بقاء دین و روز ظهور امام زمان (عج) نیز روز حاکمیت دین می باشد.
حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود تمسک به ولایت را یکی از ابعاد حفظ دین دانست و گفت: ولایت حافظ و نگهبان دین خدا و مانع تعرض هر دشمنی است و یکی از بر جسته ترین سیره امامان نیز دفاع از دین خدا به شمار می آید.
وی  با اشاره به نقش ولایت در تبدیل تهدیدها به فرصت ها گفت: اهل بیت تکنیک چگونگی تبدیل تهدیدها به فرصت ها را یاد دادند تا برای ما الگو سازی کنند.
وی با تاکید بر اینکه برای محافظت از دین باید از خودگذشتگی و فداکاری کرد، ابراز داشت: ولایت سنگر نشین دفاع از حقیقت دین است و علما و روحانیون سنگر نشینان دین در برابر تمامی تهاجم ها می باشند.
وی ولایت را عامل شناخت معارف دین و قرآن دانست و افزود: جز از طریق اهل بیت کسی به معارف دین دست پیدا نمی کند.
حاجی صادقی با انتقاد از کسانی که موضوع  وجود قرائت های متفاوت از دین را مطرح می کنند، گفت: دین بی سخنگو نیست که هر کس قرائتی خاص برای آن بیان کند، و نخستین سخنگوی آن نیز پیامبراکرم (ص و بعد اهل بیت(ع) و جانشین آنها به شمار می آیند.
وی با تاکید بر اینکه قرآن از ولایت جدا شدنی نیست، اظهار کرد: اگر قرآن از ولایت جدا شود، انسان را به جای هدایت، گمراه می کند.
وی ولایت را تجلی بخش توحید آسمانی و الهی خواند و گفت: غیر از خدا، پیامبر و اهل بیت هیچ کس حق حاکمیت بر انسان را ندارد.
در سالروز عید سعید غدیر شهر مقدس قم طی دیشب و امروز یکپارچه غرق در نور و سرور است و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این روز خجسته و مبارک در اماکن مذهبی این شهر از جمله حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و بیوت مراجع تقلید، با حضور ارادتمندان و شیفتگان اهل بیت برگزاری است.
از صبح امروز نیز کارناوال های شادی در معابر و خیابان های شهر قم به راه افتاده و مردم و بویژه جوانان با به صدا درآوردن بوق خودروها و موتورسیکلت ها این عید فرخنده و پر نور و سرور را جشن می گیرند.
واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی (ع) را جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع)بیعت کردند.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.