حسن بختیاری عصر دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: باید برای تجهیز و به‌روزرسانی خدمات ایمنی در شهرک‌های صنعتی تدبیر اساسی اندیشیده شود.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وی با اشاره به مشکل ایمنی در بازار نو و بازار کهنه استان نیز گفت: در بخش صنعت و اصناف، مبحث ایمنی آن‌چنان‌که شایسته است موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: «واحد اچ ای سی» شهرداری برای ارتقای خدمات ایمنی باید به‌صورت جدی فعال شود، اقدام‌های کنونی این واحد در شهرداری قم قابل‌قبول نیست.

وی تاکید کرد: حوادث و آتش‌سوزی‌های صنعت و اصناف در قم بیش‌ازحد معمول بوده و در این شرایط باید در مسیر تجهیز و افزایش ماشین‌آلات و نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گام برداشت.

در حال حاضر ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر قم فعال است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان آرمستان های شهرداری قم گفت: در رابطه با این سازمان هنوز گزارش حسابرسی تکمیل‌نشده اما تفریغ بودجه آن به مرحله نهایی رسیده که ازنظر قانون دارای مغایرت است.

بختیاری گفت: ۶۰ درصد از رقم بودجه ۱۸ میلیارد تومانی سازمان آرمستان های شهرداری قم در مباحث سرمایه‌ای و بودجه‌ای هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره مصوبه مربوط با موضوع سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: موضوع سرمایه‌گذاری در این بلوار قابل‌برگشت به گذشته نیست اما مصوبات کمیته انطباق عملا مسیر سرمایه‌گذاری در این بلوار را با چالش همراه کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۷ سازمان آرمستان های شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و گفت: تا زمانی که گزارش حسابرسی در رابطه با این سازمان به اتمام نرسیده باشد نباید تفریغ بودجه آن نهایی شود.

حسین اسلامی گفت: درصورتی‌که وصولی قطعی از هزینه قطعی بیشتر باشد، تفریغ بودجه آن با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شود.

۷۴۰۳/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.