احمد سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تمرکز واحد نمایشی حوزه هنری قم بر آموزش، استعدادیابی، کادرسازی و تربیت نیروهای مستعد در حوزه تئاتر گفت: برنامه‌های گسترده آموزشی قم در زمینه تئاتر موجب شده تا واحد نمایش حوزه هنری قم به عنوان یکی از واحدهای برتر در کشور انتخاب شود.

وی استعدادیابی و آموزش را یکی از خلاء های جدی استان در زمینه هنرهای نمایشی دانست و ادامه داد: چهار سال است که برنامه‌ریزی بلندمدتی در زمینه آموزش و استعدادیابی علاقه مندان به تئاتر در حوزه هنری قم صورت گرفته و دوره‌های آموزشی مستمری در قالب دوره‌های عمومی و تخصصی در استان شکل گرفته است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم، اظهار داشت: کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نمایشنامه‌نویسی از جمله موضوعاتی است که دوره‌های آموزشی حوزه هنر قم بر آن‌ها متمرکز شده است و به طور قطع استمرار این دوره‌های آموزشی، آینده تئاتر قم را تضمین می‌کند.

سلیمانی، با اشاره به ایجاد باشگاه نویسندگان و کارگاه‌های اولین تجربه برای ارتقای سطح کیفی هنرجویان استان گفت: این دوره‌ها به صورت مستمر بوده و به صورت کارگاهی برگزار می‌شود که برگزاری چنین دوره‌هایی در کشف استعدادها و ارتقای سطح علمی، مهارتی و فنی هنرجویان بسیار موثر بوده است.

وی افزود: برگزاری پنج دوره آموزشی، پنج کارگاه پایان دوره، سه کارگاه آموزشی پیشرفته در گونه‌های مختلف تئاتر موجب شده که خروجی این دوره‌ها تربیت ۸۰ هنرجوی آموزش‌دیده در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی شامل بازیگری، کارگردانی، گریم، طراحی صحنه و نمایشنامه‌نویسی باشد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری قم گفت: این دوره‌های آموزشی در حال ثمر دادن است به گونه‌ای که در سال جاری خروجی کارگاه‌های اولین تجربه، تولید ۶ اثر نمایشی بوده که تمام عوامل این آثار از جمله هنرآموزان این کارگاه‌ها بوده است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه روند حمایت از هنرجویان تا تولید اثر نهایی ادامه‌دار است، افزود: هنرجویان کارگاه‌های اولین تجربه به ویژه هنرجویانی که در رشته کارگردانی تئاتر مشغول آموزش هستند، در قالب تولید آثار نمایشی در حال کسب تجربه و ارتقای مهارت‌های خود هستند که حمایت از آن‌ها تا رسیدن به حد اعلای مهارت‌های هنری، فنی و تجربی ادامه خواهد داشت.

وجود ۵۰۰ هنرمند تئاتر، ۲۰ استاد هنر تئاتر و ۷۰ لیسانس تئاتر در حوزه‌های مختلف کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی لباس، طراحی صحنه و گریم از جمله ظرفیت‌های تئاتر استان قم است.

تئاتر قم در زمینه‌های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده‌اند.

قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال از جمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تیاتر می‌باشد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.