کسب ۵۸ مدال، چهار عنوان تیمی، میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی، دعوت ۱۱ تن از ورزشکاران قم به اردوی تیم ملی و قطعی شدن صعود تیم جوانان فوتسال سوهان محمد سیمای قم،همه و همه نشان می دهد که هفته ای که بر ورزش قم گذشت، هفته ای موفق و درخشان بوده است.

تجلیل از قهرمانان و مربیان کشتی قم، کسب ۲۸ مدال و سه عنوان تیمی سهم قم از مسابقات لیفت با لوازم  کشور، کسب ۲۸ مدال دانشجویان قم در المپیاد ورزشی دانشگاه‌های کشور، قهرمانی تیم داتیس قم در مسابقات رول بال بانوان کشور، دعوت از ۵ اسکیت‌باز به اردوی تیم ملی اینلاین هاکی و ۶ کاتارو به عضویت تیم ملیٍ میزبانی از دوره آموزشی داوری درجه‌یک جودوی کشور، قطعی شدن صعود تیم جوانان فوتسال سوهان محمد سیمای قم، کسب ۲ مدال برنز فرنگی کاران قم در گرجستان، تساوی دو تیم فوتسال محمد سیمای قم با فرش آرای مشهد و برگزاری جشنواره ورزشی بیماران خاص استان سرخط مهمترین رویدادهای ورزشی قم در هفته گذشته است.

تجلیل از قهرمانان و مربیان کشتی قم

در آیین تجلیل از قهرمانان کشتی قم که هفته گذشته در مجموعه ورزشی جوادالائمه  برگزار شد از ۴ مربی و هفت ورزشکار این استان که در میادین آسیایی و جهانی موفق به کسب مدال شدند، با حضور مسئولان استان و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی تقدیر شد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر قم آمادگی برگزاری جام بین‌المللی کشتی جهان‌پهلوان تختی را داشته باشد، این فدراسیون آماده واگذاری میزبانی این رویداد به قم است. کشتی قم در بهترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد و بستر توسعه و جهش این رشته ورزشی به‌طور کامل در این استان فراهم است.

بهرام سرمست، استاندار قم با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی استان برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی گفت: باید از مشارکت بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف ورزش قهرمانی در کنار ورزش‌های همگانی بهره برد.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم ظرفیت میزبانی از رویدادهای مسابقات بین‌المللی کشتی به‌ویژه کشتی فرنگی را دارد که این اتفاق به‌طورقطع موجب ارتقای جایگاه این رشته ورزشی در استان می‌شود.

رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان قم نیر در این آئین با تاکید بر لزوم استمرار حمایت مسئولان استان از رشته ورزشی کشتی، کسب ۹ مدال جهانی، ۷ مدال بین المللی و ۲ مدال آسیایی در سال ۹۷ را ازجمله افتخارات کشتی استان در این سال برشمرد.

۲۸ مدال و سه عنوان تیمی سهم قم از مسابقات لیفت با لوازم  کشور

مسابقات لیفت بالوازم قهرمانی باشگاه های کشور هفته گذشته نیز به میزبانی قم برگزار شد که ورزشکاران قم با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ، دو عنوان نائب قهرمانی و یک عنوان سومی تیمی در این رقابت ها خوش درخشیدند.

این مسابقات با حضور بیش از ۵۰۰ ورزشکار،مربی و سرپرست از سراسر کشور از ۱۴ تا ۱۸ مرداد به میزبانی قم برگزار شد.

در این مسابقات تیم قم ۲۸ مدال رنگارنگ در رده های سنی مختلف کسب کرد و در سطح تیمی نیز استان قم توانست مقام نایب قهرمانی در رده سنی جوانان، نایب قهرمانی در رده سنی پیشکسوتان و مقام سوم تیمی رده سنی بزرگسالان را کسب نماید.

کسب ۲۸ مدال دانشجویان قم در المپیاد ورزشی دانشگاه‌های کشور

پنجمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان علمی کاربردی کشور هفته گذشته به میزبانی کردستان برگزار شد که دانشجویان دختر قم با ۱۳ مدال در جایگاه چهارم و دانشجویان پسر این استان با ۱۵ مدال در جایگاه ششم قرار گرفتند.

رقابت‌های ورزشی این المپیاد در بخش پسران در ۱۰ رشته و در بخش دختران در ۷ رشته ورزشی ترتیب یافت که ۷۸ مدال طلا، ۷۹ نقره و ۱۱۹ برنز به برترین‌ها در رشته‌های مختلف اهدا شد. بیش از یک هزار و ۹۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در این رقابت‌ها شرکت کردند

فرنگی کاران قمی در گرجستان ۲ مدال برنز کسب کردند

رقابت‌های کشتی جایزه بزرگ گرجستان در حالی برگزار شد که تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان با تیم کاملی از نفرات اردونشین راهی این مسابقات شده بود و حضور در این رقابت‌ها محکی برای فرنگی کاران ملی پوش به منظور به دست آوردن جایگاه اصلی در ترکیب تیم ملی نیز بود.

در ترکیب تیم ملی، ۳ کشتی گیر از قم حضور داشتند که در اوزان خود روی تشک رفتند و عملکرد خوبی نیز از خود به نمایش گذاشتند به طوری که ۲ فرنگی کار جوان قمی در این رویداد روی سکو رفتند اما دست علی اکبر حیدری از مدال کوتاه ماند.

تیم داتیس قم قهرمان مسابقات رول بال بانوان کشور شد

تیم داتیس قم در مسابقات دسته‌های آزاد رول بال بزرگ‌سالان بانوان کشور، علاوه بر کسب عنوان قهرمان عناوین خانم گل و فنی‌ترین بازیکن رقابت‌ها را نیز به خود اختصاص داد.

در این رقابت‌ها بیش از ۸۰ ورزشکار از سراسر کشور حضور داشت از تاریخ ۱۷ مردادماه به مدت ۲ روز در سالن شهدای بهزیستی قم برگزار شد، تیم داتیس قم با اقتدار قهرمان شد و  تیم بانوی کویر یزد موفق به کسب مقام دوم شد و تیم سایمان الف تبریز نیز جایگاه سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

 نوریه عباسی از تیم داتیس قم با ۱۲ گل زده عنوان خانم گل مسابقات و همچنین خانم‌ها سارا پورشادمان از تیم داتیس قم و فاطمه سیلانیان از تیم بانوی کویر یزد به‌عنوان فنی‌ترین بازیکنان این رقابت‌ها دست یافتند.

دوره آموزشی داوری درجه‌یک جودوی کشور در قم آغاز شد

جودوی قم با میزبانی از ۲ دوره تخصصی ویژه داوران بین‌المللی و داوری درجه‌یک هفته شلوغی را پشت سر گذاشت. برگزاری دوره آموزشی داوری درجه‌یک با حضور ۳۷ داور از سراسر کشور به منظور ارتقای درجه داوری به درجه‌یک ملی از جمله رویدادهای مهمی بود که به میربانی قم برگزار شد.

همچنین در هفته گذشته دوره آموزشی فنی - تخصصی داوران بین‌المللی جودو سراسر کشور در قم برگزار شد. این سمینار آموزشی یک‌روزه روز دوشنبه ۲۱ مردادماه از ساعت ۹ صبح در هتل شاهد و بخش عملی آن عصر دوشنبه در آکادمی جودوی استان قم برگزار شد.

۳۴ داور ازجمله ۷ داور خانم که ازجمله داورهای بین‌المللی کشور هستند، در این دوره تخصصی شرکت کردند.

پنج اسکیت‌باز قمی به اردوی تیم ملی اینلاین هاکی دعوت شدند

در هفته گذشته پنج اسکیت‌باز قمی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند که عضویت آن‌ها در این تیم نهایی شده است. از ۲۲ ورزشکار دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، پنج ورزشکار از قم می‌باشند.

ایلیا حمزه، سبحان خدایاری، ‌امیرحسین رنجبر، محمدمهدی اصفهانی و ‌امیرمهدی فرجودی اسکیت‌بازان قمی هستند که از تیم پرشین استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

۶ کاتاروی قمی به عضویت تیم ملی درآمدند

آخرین اردوی انتخابی تیم ملی کاتای کشور هفته گذشته به میزباین قم برگزار شد که ۶ کاتاروی قمی در این رقابت‌ها موفق به عضویت در تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی شدند. اردوی تیم ملی کاتای جمهوری اسلامی ایران به‌منظور آمادگی و حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در کره جنوبی، با حضور ۳۰ تن از کاتاروهای کشور، روزهای ۱۷ و ۱۸ مردادماه جاری به میزبانی قم برگزار شد.

هشت کاتاروی قم در اردوی تیم ملی حضور داشتند که در بخش کاتامه نو کاتا، عظیمی و رضایی، ‌در بخش گوشین جوتسو، استاد سالاری و صحرایی و در بخش کیمه نو کاتا،‌میرسپاسی و احسن در این رقابت‌ها به عضویت تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی درآمدند.

قطعی شدن صعود تیم جوانان فوتسال سوهان محمد سیمای قم

دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتسال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور در قم هفته گذشته به پایان رسید و تیم فوتسال سوهان محمد سیمای قم توانست جواز صعود را به مرحله بعد به دست بیاورد.

تیم‌های سوهان محمد سیمای قم و شهروند ساری در سالن شهید حیدریان قم با هم دیدار کردند که در این مسابقه تیم سوهان محمد سیما ۲ بر صفر حریف خود را مغلوب کرد و با کسب این برد همچنان در صدر جدول باقی ماند.

از جمع ۶ تیم حاضر در این گروه ۳ تیم به مرحله نهایی صعود می کنند و تیم سوهان محمد سیمای قم در ۲ بازی آتی خود در شرایط تشریفاتی به مصاف حریفان می رود و خود را برای حضور در مرحله پایانی آماده می کند.

تساوی دو تیم فوتسال محمد سیمای قم با فرش آرای مشهد

تیم فوتسال سوهان محمدسیمای قم در هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور ، عصر جمعه در برابر تیم فرش آرای مشهد به تساوی ۲ بر  ۲ دست یافت. تیم سوهان محمدسیمای قم در سالن ۲ هزار نفری مجموعه ورزشی شهید سردار جعفر حیدریان در نیمه نخست در میان حمایت و تشویق های پرشور تماشاگرانش توانست تیم مشهدی را با گل های مهدی فتحی در دقیقه ۸ و مهدی حسن زاده در دقیقه ۱۰ با حساب ۲ بر ۱ شکست دهد و تنها گل تیم فرش آرا را سروش احمدی نیا در دقیقه ۱۹ به ثمر رساند.

در نیمه دوم در دقیقه ۲۶ تیم فرش آرا توسط قدرت بهادری به گل دوم و تساوی یافت و دهقانی دروازه بان تیم قم در این نیمه چند موقعیت گل تیم مشهدی را نیز خنثی کرد و سرانجام این مسابقه با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی پایان یافت.

جشنواره ورزشی بیماران خاص در قم برگزار شد

جشنواره بزرگ خانوادگی فرهنگی – ورزشی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای قم روز جمعه هفته گذشته در سالن شهید محمود رضاییان ورزشگاه شهید سردار جعفر حیدریان این استان به مناسبت دهه ولایت برگزار شد.

این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، ورزشکاران هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا و خانواده های آنها در رشته های تنیس روی میز، شطرنج، دارت و مارپله ترتیب یافت. 

اجرای ورزش زورخانه ای و دوچرخه سواری نمایشی و آموزش رشته های روبیک و پِتانگ از دیگر برنامه های جشنواره بزرگ خانوادگی فرهنگی – ورزشی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان قم بود.

لیگ هاکی بانوان قم با قهرمانی تیم گل آفتابگردان پایان یافت

نخستین دوره لیگ استانی هاکی بانوان قم، برای اولین بار در کشور به مناسبت دهه ولایت در سالن ورزشی چند منظوره حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد و عصر پنجشنبه با قهرمانی تیم گل آفتابگردان به کار خود پایان داد.

این مسابقات که از ۲ ماه پیش در این سالن آغاز شده بود، به مدت ۱۰ هفته به صورت رفت و برگشت، با شرکت ۶ تیم و انجام ۳۰ مسابقه برگزار شد که سرانجام تیم های گل آفتابگردان، گل نرگس، گل رُز، گل نیلوفر، گل مریم و گل شقایق به ترتیب مقام های اول تا ششم را کسب کردند.

در این مسابقات؛ سمیرا صادقی به عنوان بازیکن اخلاق، الهام محمدی به عنوان خانم گل، حُسنا همتی به عنوان بهترین بازیکن فنی و نجمه انصاری و زهرا بشیری نیز به عنوان پدیده مسابقات معرفی شدند.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.