در این آیین معنوی که با مداحی مداح اهل بیت و شعر خوانی یکی از شاعران آیینی همراه بود و روحانیون و فضلای حوزه از جمله آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه موقت کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند، ۱۰ تن از طلبه ها به نشانه دهمین امام شیعیان برای نخستین بار و توسط آیت الله سید محسن خرازی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لباس مقدس و شریف طلبگی را به تن کردند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به سیره و ابعاد مختلف زندگی امام هادی (ع)  گفت:  آن حضرت در دوران امامت خود که همواره تحت نظارت و کنترل و اقدام های امنیتی و اطلاعاتی متوکل عباسی بود، زحمات زیادی را برای احیا و تبلیغ دین اسلام و سنت رسول خدا انجام داد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک گفت: امام هادی در دوران حیات خود ۸۵ شاگرد داشت که در شرایط خفقان با آن حضرت در ارتباط بودند.
نماینده اصفهان با اشاره به سخن حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، منشاء این سخن را تاریخی و قابل مشاهده در سیره امام هادی (ع) دانست و گفت: امام هادی برای این امر چهار اقدام از جمله تبیین و تثبیت امامت، نامشروع دانستن حکومت عباسیان، رهبری پایگاه های مردمی و آماده سازی جامعه اسلامی برای دوران غیبت امام عصر را انجام دادند.
سالک همچنین مبارزه با انحرافات را یکی از مهمترین کارهای امام هادی عنوان کرد و اظهار داشت: تربیت نیروهای شایسته و کارآمد و به عبارتی کادرسازی از دیگر فعالیت های آن امام همام به شمار می آید.
امام علی بن محمد الهادی علیه السلام دهم پیشوای شیعیان در نیمة ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری قمری در روستای صریا در نزدیکی شهر مدینه منوره چشم به دنیا گشود و پس از ۳۳ سال امامت در سوم رجب سال ۲۵۴ هجری قمری در سامرا توسط معتز عباسی به شهادت رسید.
در این آیین که به همت موسسه پیام امام هادی و در بیست و هشتمین سالگرد تاسیس آن ترتیب یافته بود، تعدادی از آثار و کتاب های تولید و تالیف شده توسط این موسسه معرفی شد.
موسسه پیام امام هادی در سال تیرماه ۱۳۷۱ با هدف تصحیح و تحقیق، تألیف، احیاء تراث و نشر کتاب های فقه، حدیث و معارف مورد نیاز اسلامی و برطرف کردن کمبودهای تحقیقی جامعه بویژه حوزه های علمیه، تاسیس شد. 
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.