آیت‌الله علیرضا اعرافی، عصر جمعه در مراسم تقدیر از مدیران و خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه ها در دنیای غرب به ابزاری برای رسیدن به اهداف غلطر تبدیل شده و متاسفانه با اصول و روش های غط اداره می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه ها باید در خدمت جامعه و اهداف انقلاب اسلامی باشد که دراین زمینه استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق این امر بسیار مهم می باشد.

وی درادامه با اشاره به نقش مهم مراکز دینی بویژه مساجد در همبستگی مردم گفت: اگر مساجد ما بتوانند نورانیت و اخلاق ایجاد کنند و به معیشت افراد نیازمند رسیدگی نمایند ، به اهداف مورد نظر خود دست خواهیم یافت که دراین راستا رسانه ها باید در این خصوص فرهنگ سازی کنند.

آیت الله اعرافی افزود: اجتماع هفتگی مردم در روز جمعه نیز نوعی نشاط و همبستگی مردم می باشد که دراین راستا برای تقویت این همبستگی وظیفه خطیب جمعه ، مسئولان ستاد نمازجمعه و رسانه های گروهی بسیار خطیر و مهم می باشد.

وی نماز جمعه قم را بسیار با اهمیت دانست و گفت: رسانه های گروهی باید در انعکاس اخبار نماز جمعه قم که شهری ملی و فراملی است باید کوشا باشند،  بنده گاهی در خطبه‌های نماز جمعه جند دقیقه به عربی صحبت می‌کنم اما یکی دو هفته به دلیل کمبود وقت قطع شد ولی چند نفر از بزرگان مانند آیت الله عیسی قاسم گفتند که همین چند دقیقه خطبه عربی از شهر مقدس قم خریدار و مخاطب دارد و آن را قطع نکنید.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اهمیت توجه رسانه های استان به موضوعات اجتماعی اظهار داشت: بنده در خطبه های نمازجمعه سعی دارم که به موضوعات مهم از جمله بحران جمعیت و رسیدگی به وضعیت مساجد بپردازم که نیاز است که رسانه ها نیز در سیاستگذاری خبری خود بیش از پیش به این موضوع توجه کنند.

وی در این مراسم با اهدای لوح سپاس به گروهی از خبرنگاران رسانه های گروهی ، از تلاش های آنها برای انعکاس اخبار نمازجمعه قم تقدیر کرد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.