آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: توفیق‌های ایران در صنایع دفاعی مرهون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است، ایران امروز به مرزی از قدرت در صنایع دفاعی دست‌یافته که در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: صنعت دفاعی و موشک‌های نقطه زن، ناموس ایران بوده و این ناموس هرگز مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: صنعت دفاعی و تجهیزات دفاعی ایران و جبهه مقاومت اسلامی، متجاوزان و دشمنان را خوار و مغموم خواهد کرد.

اعرافی در ادامه بابیان این‌که وضعیت رشد جمعیتی کشور در نقطه مطلوبی قرار ندارد، از رویه مجلس شورای اسلامی در حمایت از افزایش جمعیت انتقاد کرد و افزود: قانون حمایت از خانواده و جمعیت باگذشت ۶ سال همچنان در مجلس معطل‌مانده است.

وی گفت: دولت و مجلس باید نسبت به کاهش سن تشکیل خانواده، افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق برنامه عملیاتی تدوین کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز کودتای ننگین ۲۸مرداد گفت: این کودتا یک دخالت ظالمانه و خارج از مقررات بین‌المللی توسط آمریکا بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: کودتای ۲۸ مرداد فقط مختص گذشته نبوده بلکه پرچمی بوده که آینده را نشان می‌دهد که آمریکا و ایادی وابسته به آن‌ها هرگز قابل‌اعتماد نیستند.

کودتای ۲۸ مرداد، کودتایی است که با طراحی آمریکا، همراهی ارتش رژیم پهلوی، کمک طرفداران محمدرضا پهلوی و پشتیبانی مخالفان محمد مصدق باهدف سرنگونی دولت قانونی محمد مصدق در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رخ داد.

وی حوادث منطقه کشمیر را نیز موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: دولت هند باید حقوق مسلمانان کشمیر را محترم شمرده و به آرای مردم در خودمختاری و تعیین سرنوشت احترام گذاشته و از اقدام‌های اشتباه و ناصحیح خود دست بردارد.

دولت هند چهاردهم مردادماه امسال از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد. طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به‌جز در مسائل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بوده است.

اعرافی همچنین با اشاره به مساله یمن بیان کرد: تجزیه یمن توطئه جدیدی بوده که توسط آمریکا دنبال می‌شود.

وی افزود: آمریکا از یک دهه گذشته برای تضعیف امت اسلام، توطئه تجزیه بیش از ۱۰ کشور اسلامی و عربی را در دستور کار قرار داده است.

خطیب نمام جمعه قم ادامه داد: ایران در برابر این توطئه هوشیارانه وارد عمل شد و آمریکا و سعودی‌ها عملا نتوانستند به اهداف خود نائل شوند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم گفت: این عید برای تمام بشریت مژده آزادی و رهایی آورده و  برای امت اسلام مایه احترام و افتخار است.

اعرافی اضافه کرد: امسال هم باید مانند سال‌های گذشته، پرچم پرافتخار غدیر در سرتاسر عالم به اهتزاز درآمده و گرامی داشته شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: آزادگان نمادهای استقامت و از پایه‌های اصلی پیروزی ایران در دفاع مقدس بودند.

وی تاکید کرد: با صبر بیش از ۶۰ هزار آزاده دفاع مقدس، دشمن مجبور به عقب‌نشینی و پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی شدند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.