این مسابقات که از ۲ ماه پیش در این سالن آغاز شده بود، به مدت ۱۰ هفته به صورت رفت و برگشت، با شرکت ۶ تیم و انجام ۳۰ مسابقه برگزار شد که سرانجام تیم های گل آفتابگردان، گل نرگس، گل رُز، گل نیلوفر، گل مریم و گل شقایق به ترتیب مقام های اول تا ششم را کسب کردند.

آیین اختتامیه این مسابقات با حضور آلی‌لا عطار نایب رئیس فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران، جمعی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و ورزشکاران زن فعال در این رشته ورزشی برگزار و جوایزی به تیم های برتر اهدا شد.

در این مسابقات؛ سمیرا صادقی به عنوان بازیکن اخلاق، الهام محمدی به عنوان خانم گل، حُسنا همتی به عنوان بهترین بازیکن فنی و نجمه انصاری و زهرا بشیری نیز به عنوان پدیده مسابقات معرفی شدند.

از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خُم به عنوان «دهه ولایت» نامگذاری شده که امسال این دهه از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه است.

۵۰ بازیکن زن در رشته هاکی در قم فعالیت می‌کنند    

رئیس هیات هاکی قم در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه این دوره از رقابت ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش شد تا اولین دوره این رقابت‌ها با رعایت استانداردهای لازم برگزار شود.

جعفر جعفری مجد اظهار کرد: همه ۶ تیم شرکت‌کننده در رقابت‌های مذکور، زیر نظر این هیات مشغول فعالیت هستند و ان‌شاءالله به زودی نخستین باشگاه خصوصی در رشته هاکی در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر رشته هاکی در بخش بانوان فعالیت جدی خود را شروع کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ بازیکن زن در این رشته در سطح استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره مربیگری درجه سه در استان گفت: اردیبهشت‌ماه امسال در این دوره ۲۰ تن از بانوان فعال در رشته هاکی توانستند مدرک مربیگری خود را دریافت کنند و از بین آنها ۶تیم تشکیل شد و کوشش کردیم، تیم ها در یک سطح تشکیل شوند.

جعفری مجد تصریح کرد: سال گذشته هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان در لیگ برتر کشور حضور داشتیم که تیم بانوان برای اولین بار بود که در این رقابت ها شرکت می کرد.  

رئیس هیات هاکی استان قم خاطرنشان کرد: سال جاری نیز به احتمال زیاد هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان در لیگ برتر کشور در رده بزرگسالان حضور خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: در رده های پایه در سال های اخیر مقام های کشوری خوبی به دست آورده ایم و سال گذشته نیز در چهار رده سنی توانستیم چهار مقام کشوری را کسب کنیم.  

وی با اشاره به اینکه سال پیش بانوان هاکی قم برای نخستین بار در المپیاد استعدادهای برتر کشور حضور یافتند، گفت: در این المپیاد بالاترین آمار دعوت شده از قم به تعداد هفت تَن بود که سه تن از زنان و چهار تن از مردان بودند.

وی افزایش توان فنی بازیکنان و آمادگی برای مسابقات کشوری را از جمله دلایل برگزاری این مسابقات برشمرد و افزود: به گفته مربی هاکی بانوان قم، توان بازیکنان در زمینه فنی بسیار افزایش یافته است.  

رئیس هیات هاکی استان قم همچنین اعلام کرد: هرچند که این رقابت ها در رده بزرگسالان برگزار شد، اما بازیکنانی در رده سنی امید نیز در این مسابقات حضور داشتند.

۷۴۰۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.