مدیرمرکز علوم پزشکی واحد قم عنوان کرد: سازمان جهاددانشگاهی قم به همت مرکز علوم پزشکی و با همکاری دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه عاوم پزشکی قم اقدام به برگزاری اولین دوره اصول عملکرد و تعمیرتجهیزات دندان‌پزشکی کرده است.
مرضیه سادات موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم گفت: دوره آموزشی اصول عملکرد و تعمیر تجهیزات دندان‌پزشکی  در 5 روز و به مدت 40ساعت برگزار می‌شود که 20ساعت آن آموزش تئوری و 20ساعت به طور عملی و کار با دستگاه خواهد بود و ویژه‌ی گروه دانشجویان مهندسی پزشکی، برق و دندان‌پزشکان است.
وی بیان کرد: در پایان دوره از طرف جهاد دانشگاهی گواهی معتبر کشوری و قابل ترجمه به شرکت کنندگان اعطا می‌شود، تاکنون استقبال بسیار خوبی از این دوره شده است و اولین دوره کلاس نیز از 19مرداد آغاز به کار کرده است و دوره دوم اوایل شهریورماه و دوره سوم نیز در پاییز برگزار خواهد شد، مدرس این دوره آموزشی نیز از اساتید گروه مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر است.
موسوی با اشاره به این نکته که حساسیت دستگاه‎ها و تجهیزات دندان‌پزشکی بالا است و در صورت بروز مشکل کار درمان مختل می‎شود، گفت: برای نگه‎داری و تعمیر دستگاه‎های دندان‌پزشکی نیازمند افراد متخصص و دارای مهارت هستیم که آموزش‎های لازم را گذرانده باشند، و طبق نظرسنجی سال قبل که از دانشجویان مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انجام شد، خلا نبود دوره‎های مهارتی و کار عملی احساس شد، از سال قبل تاکنون مذاکرات و تلاش‌های فراوانی برای برگزاری این دوره شده است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری دوره آموزشی اصول عملکرد و تعمیر تجهیزات دندان‌پزشکی علاوه بر آموزش‎های  مهارتی به دانشجویان رشته‌های مهندسی پزشکی و برق، ایجاد اشتغال زایی و افزایش تجربه ودانش کارعملی نیز هست، در این دوره دانشجویان به طور عملی اقدام به تعمیر دستگاه‌های دندان‎پزشکی می‎کنند، شرکت کنندگان بعد از اخذ گواهی پایان دوره می‎توانند در درمانگاه‎ها، مطب‎های دندان‌پزشکی و شرکت‎های تجهیزات پزشکی مشغول به کار شوند.
گفتنی است: این دوره در مرکز علوم پزشکی قم واقع در خیابان شهید فاطمی (دورشهر) نبش کوچه 20 برگزار می‌شود، اطلاع رسانی این دوره و سایر دوره‎های این مرکز در کانال تلگرامی به آدرس jahadms2@  و سایت جهاددانشگاهی به آدرس www.jd-qom.ac.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.