به گزارش ایرنا، بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) در تمامی صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌ها مملو از مومنان خداجویی بود که با چشمانی اشک‌آلود، همراه با مناجات با پروردگار یکتا، حال و هوای خاص معنوی را به این آیین معنوی بخشیده بودند.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان، جلوه خاصی به این آیین معنوی داده بود و خالصانه عشق و اراده خود را به شعائر دینی به نمایش گذاشتند؛ همچنین برخی از طلبه‌های غیر ایرانی مقیم قم نیز به همراه خانواده‌های خود در این آیین حضور داشتند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزامحمدی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین به بیان ثواب و ویژگی‌های دعای عرفه پرداخت و نیز بر پاسداشت عید سعید غدیر خُم تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیام غدیر را باید به گوش جهانیان رساند، اظهار کرد: اسلام «غدیر محور» مایه ناامیدی دشمن می‌باشد، چراکه این اسلام است که شیخ زکزاکی‌ها، مدافعان حرم و شهیدانی همچون محسن حججی را تربیت می‌کند.

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان نخستین مدافع حریم غدیر نام برد و افزود: غدیر فصل الخطاب اسلام ناب و مذهب تشیع و عامل وحدت امت اسلامی است و نباید بگذاریم، به فراموشی سپرده شود.

پس‌ازآن، دعای پرفیض و روح‌بخش عرفه توسط این سخنران قرائت شد.

همچنین آیین دعای روح‌بخش عرفه در مسجد مقدس جمکران، مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان قم برگزار ‌شد.

روز عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرامی‌خواند و درهای مغفرت، بخشش و رحمتش را بر روی آن‌ها می‌گشاید.

در این روز حجاج بیت‌الله الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می‌پردازند و دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می‌کنند.

نماز عید سعید قربان فردا (۲۱ مردادماه)، ساعت ۸ صبح در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه و تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(ع) اقامه می‌شود.

۷۴۰۶ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.