به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز یکشنبه به مناسبت پنجمین سالگرد افتتاح پایگاه اورژانس هوایی قم، با حضور در این پایگاه ضمن تقدیر از تلاش عوامل در حوزه امداد و درمان در استان و دیگر استان‌های هم‌جوار ، اظهار کرد: نقش امداد هوایی در امدادرسانی سوانح جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است.

استاندار قم با تاکید بر لزوم استفاده از تمام امکانات استان در کمک به سانحه دیدگان در حوادث، اظهار کرد: یکی از موارد ضروری در این زمینه راه‌اندازی پرواز اورژانس هوایی در ساعات شبانه است که با توجه به وجود ظرفیت‌های تکنیکی و کادر متخصص پروازی و نیاز به امدادرسانی شبانه‌روزی در استان، باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

سرمست، خدمت به مردم را امری مقدس دانست و خاطرنشان کرد: اهتمام و تلاش جهت نجات جان انسان‌ها، دعای خیر و برکات زیادی در زندگی فردی شما خواهد داشت و باید قدر موقعیت خدمتی خود را بدانید.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در قم فعال است و ۴۶ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در این پایگاه‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

بازدید استاندار از روند احداث بیمارستان مادر

استاندار قم همچنین از روند احداث بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی مادر در منطقه پردیسان بازدید کرد.

سرمست با حضور در منطقه پردیسان، ضمن بازدید از روند پیشرفت بیمارستان در حال احداث مادر، در نشستی با مدیرعامل و عوامل اجرایی، موانع و مشکلات این طرح را موردبررسی قرار داد.

استاندار قم با اشاره به این‌که بیمارستان مادر با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود، اظهار کرد: حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی در اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و درمان نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت در استان دارد.

وی نیاز ساکنین پردیسان به خدمات بهداشتی و درمانی را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: این طرح می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز مردم منطقه، نیاز کشورهای دیگر، اتباع و مهاجرین خارجی را نیز پاسخگو باشد.

سرمست، کیفیت مصالح و زیبایی‌های بصری را یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد طرح‌های حوزه بهداشت و درمان عنوان و خاطرنشان کرد: در خصوص این مرکز، علاوه بر کادر متخصص و تجهیزات پیشرفته درمانی، این مهم نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قم همچنین تسریع در عملیات اجرایی ساخت بیمارستان مادر را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: از اولویت‌های اساسی استان در حوزه گردشگری، جذب گردشگران حوزه سلامت است و لذا باید تلاش شود تا این طرح مهم در کمترین زمان ممکن تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

۷۴۰۵/ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.