اکبر میرشکار روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری افزود: سال ۹۷، ۳ هزار و ۳۹۶ تن برای دریافت تسهیلات تبصره ماده ۱۶ ثبت نام کرده بودند  از این بین یک هزار و ۵۷۰ تن مستعد دریافت تسهیلات شناخته شدند که در نهایت برای یک هزار و ۱۸۰ تن وام های ۲۰ میلیونی مورد نظر به مرحله پرداخت رسید.
وی ادامه داد: سال ۹۷، ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرونده برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ به بانکهای استان معرفی شد.
میرشکار یادآور شد: سرانه وام های اشتغال آفرینی تبصره ماده ۱۶ از ۲۰ میلیون در سال گذشته به ۵۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با انتقاد از راکد بودن پرونده های معرفی شده در بانکهای استان اظهار داشت: امسال هیچکدام از پرونده های معرفی شده به مرحله پرداخت نرسیده است.
وی اضافه کرد: برای پایداری وام های تبصره ماده ۱۶ دو مرحله ای شدن پرداخت تسهیلات کمک شایانی در رابطه با مبحث اشتغال می کند.
وی ادامه داد: همچنین تسهیل در اخذ تضامین، و تسریع در ارسال آمار پرداختی تسهیلات به صورت ماهیانه نیز تاثیر زیادی در بهبود وضعیت اشتغال مددجویان دارد.
میرشکار همچنین بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۰ تن برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کمیته امداد قم در سطح استان اعلام آمادگی کرده بودند.
وی گفت: ۷۵ درصد از این تقاضاها برای توسعه و احداث واحدهای دامداری بودن که طبق سیاست های مرکزی، بخش دامداری مشمول دریافت این قبیل از تسهیلات نمی شد.


۱۰۰ واحد پنل خورشیدی در قم احداث می شود
سرپرست سازمان بهزیستی قم نیز دراین جلسه با اشاره به گزارش عملکرد تبصره ماده ۱۶ سال ۹۷ و ۹۸ بهزیستی قم گفت: پارسال هشت میلیارد تومان تسهیلات در این رابطه به بهزیستی استان اعتبار اختصاص داده شده بود.
هادی کریمی اصل اضافه کرد: این تسهیلات  در مجموع برای ۴۴۱ تن به مرحله پرداخت و جذب نهایی رسید.
وی گفت: ۸۳ درصد از این تسهیلات برای اشتغال های وابسته به شهر و ۱۶ درصد نیز در رابطه با اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان پرداخت شد.
کریمی اصل بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات، ۱۲۳ تن از جامعه تحت پوشش بهزیستی استان خارج و افراد جدیدی جایگزین آنها شد.
وی گفت: برای احداث ۱۰۰ واحد پنل خورشیدی در قم متقاضی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است.
پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار قم برگزار و مباحث مربوط به اشتغال، احیای واحدی راکد و توسعه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی در آن مطرح و تبادل نظر شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.