حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم  افزود: این تسهیلات نوعاً به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت می‌شود و شایسته است تا بانک‌ها رویه بهتری را در این رابطه دنبال کنند.
وی با اشاره به گزارش عملکرد تبصره ماده ۱۶ سال ۹۷ و ۹۸ کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال ۶۰ میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی‌شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون برای ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرونده به بانک‌های استان معرفی‌شده اما به مرحله پرداخت نرسیده که به‌هیچ‌عنوان مسئله سنجیده‌ای نیست.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: این اعتبارات به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه تعلق می‌گیرد و نباید کندی و موانعی در مسیر دریافت تسهیلات ایجاد شود.
وی در ادامه بیان کرد: کشور امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرارگرفته و در این شرایط وجود قرارگاه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی گفت: باید تمام نقاط ضعف و قوت کشور و همچنین دشمنان در رابطه با مباحث و چالش‌های اقتصادی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌صورت مستمر پایش و رصد شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز با اشاره به وضعیت عدم ایمنی کافی در شهرک‌های صنعتی گفت: باید برای جلوگیری از وقوع حریق در واحدهای صنعتی، تدابیر ایمنی لازم اندیشیده شود.
حسن آقاجانی خاطرنشان کرد: وضعیت ایمنی در برخی واحدهای صنعتی مناسب نبوده و باید در مسیر تکمیل کردن تدابیر ایمنی در این شهرک‌ها گام برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: در صدور پروانه‌های جدید واحدهای صنعتی باید وضعیت ایمنی و محل استقرار آن‌ها به‌درستی ازنظر مباحث امنیت و ایمنی سنجیده شود.
۱۲ مردادماه سال جاری چند واحد صنعتی تولید رنگ و الیاف شهرک شکوهیِ دچار آتش‌سوزی گسترده شد.
شهرک صنعتی شکوهیِ قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع‌شده است. در این شهرک واحدهای مختلف شیمیایی، فلزی، نساجی، برق الکترونیک، غذایی و کانی غیرفلزی فعال است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.